BankGiro Loterij stapt in zomerconcerten

BankGiro Loterij stapt in zomerconcerten
  • Sponsoring
  • 20 sep 2018 @ 09:58
  • 11209 x gelezen
  • Link
  • Redactie Sponsoring
  • SponsoringEntertainmentKunst & CultuurSponsorship

BankGiro Loterij is de nieuwe partner van de zomerconcerten in het Amsterdamse Concertgebouw. Robeco maakte eerder dit jaar zijn vertrek als sponsor bekend, na een succesvolle sponsorcase van bijna dertig jaar.

Met de BankGiro Loterij ZomerConcerten zet de cultuurloterij van Nederland de traditie voort die Robeco in 1989 begon. De loterij kijkt met veel respect naar de 30-jarige samenwerking en treedt graag in de voetsporen van deze gewaardeerde cultuursponsor. Het Concertgebouw is bijzonder blij met de BankGiro Loterij als nieuwe partner voor de ZomerConcerten. 

De succesformule van de zomerprogrammering blijft met de BankGiro Loterij intact: twee maanden lang een grote variëteit aan laagdrempelige concerten van hoge kwaliteit voor een divers publiek, met een gezamenlijke ambitie die toegankelijkheid nog verder uit te bouwen. Deelnemers aan de BankGiro Loterij merken daar beslist iets van. Zij kunnen straks met hun BankGiro Loterij VIP-kaart met voorrang en met 50% korting kaarten bestellen voor de ZomerConcerten. Met hun deelname ondersteunen zij tegelijk Het Concertgebouw Fonds, dat deze bijdrage gebruikt voor onder meer de instandhouding en verdere verduurzaming van het monumentale pand. Met de BankGiro Loterij ZomerConcerten wordt deze samenwerking verder uitgebouwd.

Daan Peters, managing director van BankGiro Loterij: 'Wij vinden het mooi dat we op deze manier de samenwerking met Het Concertgebouw verdiepen. De zomerprogrammering is een mooi initiatief dat wij graag willen voortzetten. Daarnaast sluit dit naadloos aan bij onze missie om cultuur te behouden en toegankelijk te maken voor een breed publiek.'

Simon Reinink, algemeen directeur van Het Koninklijk Concertgebouw: 'Wij zijn zeer verheugd over de uitbreiding van de samenwerking met de BankGiro Loterij. Het stelt ons in staat blijvend te werken aan nieuwe concertvormen en nieuwe artistieke wegen. Het zomerprogramma van Het Concertgebouw, in de loop der jaren uitgegroeid tot een ijkpunt voor muziekliefhebbers in juli en augustus, maken we met deze samenwerking nóg toegankelijker.'


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken