Sun-nerds maken comeback in nieuwe campagne
- Bureaus
- 6 mei 2019 @ 17:01
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 mei 2019 @ 17:01
- Lucas Boon
De nerdy productontwikkelaars van Sun maken na jaren van afwezigheid een comeback, in een campagne voor een nieuw eco-label genaamd Power by Nature. Verantwoordelijk bureau is Alfred.
Met de introductie wil het vaatwasmerk inspelen op de groeiende behoefte van consumenten om bij te dragen aan een schonere planeet.
Robin Fafié, brand manager home & hygiene bij Unilever, laat weten: 'Sun Powered by Nature is een doorbraak binnen de categorie. Het is een eco-label vaatwastablet dat de vaat ook werkelijk goed reinigt. Je merkt dat er steeds meer vraag is naar duurzame producten die het milieu minder belasten. Wij brengen daarom nu dit nieuwe vaatwastablet naar de markt met de gegarandeerde reinigingskracht die de consument van Sun kent, die zelfs ook effectief werkt in vaatwasprogramma's met lage temperaturen. Met deze introductie wil Sun zich nadrukkelijker manifesteren als de expert in afwas'
Low interest
Paul van Kuilenburg, strategy director bij MullenLowe Alfred, voegt daaraan toe: 'Vaatwas is low interest. De verschillende merken in deze categorie worden veelal met elkaar verward. De uitdaging was dus niet alleen om op te vallen en bij te blijven met onze nieuwe propositie; dit moet ook gebeuren op een manier die onmiskenbaar van Sun afkomstig is. We zijn op zoek gegaan naar een vehikel om Sun in de hoofden van consumenten te verankeren. Met de experts profiteren we van bestaande memory structures. Ze vallen op, werken bij Sun en communiceren expertise. En als productontwikkelaars zijn ze de perfecte spreekbuis om innovaties zoals Powered by Nature onder de aandacht te brengen.'
De campagne wordt naast tv ook uitgerold in online video, social en outdoor.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing