Sun-nerds maken comeback in nieuwe campagne

Sun-nerds maken comeback in nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 6 mei 2019 @ 17:01
  • 13742 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

De nerdy productontwikkelaars van Sun maken na jaren van afwezigheid een comeback, in een campagne voor een nieuw eco-label genaamd Power by Nature. Verantwoordelijk bureau is Alfred.

Met de introductie wil het vaatwasmerk inspelen op de groeiende behoefte van consumenten om bij te dragen aan een schonere planeet.

Robin Fafié, brand manager home & hygiene bij Unilever, laat weten: 'Sun Powered by Nature is een doorbraak binnen de categorie. Het is een eco-label vaatwastablet dat de vaat ook werkelijk goed reinigt. Je merkt dat er steeds meer vraag is naar duurzame producten die het milieu minder belasten. Wij brengen daarom nu dit nieuwe vaatwastablet naar de markt met de gegarandeerde reinigingskracht die de consument van Sun kent, die zelfs ook effectief werkt in vaatwasprogramma's met lage temperaturen. Met deze introductie wil Sun zich nadrukkelijker manifesteren als de expert in afwas'

Low interest

Paul van Kuilenburg, strategy director bij MullenLowe Alfred, voegt daaraan toe: 'Vaatwas is low interest. De verschillende merken in deze categorie worden veelal met elkaar verward. De uitdaging was dus niet alleen om op te vallen en bij te blijven met onze nieuwe propositie; dit moet ook gebeuren op een manier die onmiskenbaar van Sun afkomstig is. We zijn op zoek gegaan naar een vehikel om Sun in de hoofden van consumenten te verankeren. Met de experts profiteren we van bestaande memory structures. Ze vallen op, werken bij Sun en communiceren expertise. En als productontwikkelaars zijn ze de perfecte spreekbuis om innovaties zoals Powered by Nature onder de aandacht te brengen.'

De campagne wordt naast tv ook uitgerold in online video, social en outdoor.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken