Nieuw directieteam voor Markteffect
- Bureaus
- 8 aug 2019 @ 13:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkStrategieOnderzoekPersonalia
- 8 aug 2019 @ 13:39
- Jeroen Mirck
Joris Schellekens start per 19 augustus als algemeen directeur van onderzoeksbureau Markteffect. Deze aanstelling moet de basis vormen voor verdere groei van het onderzoeksbureau. Boj Nefkens wordt commercieel directeur.
Schellekens is meer dan twaalf jaar actief binnen de onderzoekswereld, waarvan de laatste jaren als salesdirecteur bij Lightspeed, onderdeel Kantar Group. Hij zal directie voeren samen met Nefkens, die sinds 2009 in verschillende functies actief is binnen Markteffect.
Het nieuwe directieteam is een volgende stap in groei van het onderzoeksbureau dat eerder in 2019 het Amsterdamse DirectResearch overnam. Door deze stap kunnen de oprichters Edgar de Beule en Hesam Fahimi zich richten op verdere groei van de Markteffect Research Group waar naast Markteffect en DirectResearch ook Sherloq onderdeel van uitmaakt. De groep bestaat inmiddels uit meer dan tachtig medewerkers.
Vervolgstap
Markteffect is al jaren een van de snelst groeiende onderzoeksbureaus van Nederland, met vijf FD Gazelle Awards op zak. Om de organisatie klaar te maken voor de volgende stap is de nieuwe directie een logische vervolgstap, meent oprichter Edgar de Beule (lees ook het recente MT-interview met hem over de bedrijfsgroei).
'We zijn bijzonder verheugd dat een zwaargewicht met de ervaring en kennis als Joris zich heeft gecommitteerd aan Markteffect', zegt De Beule. 'We hebben er alle vertrouwen in dat Joris samen met Boj en de rest van het team de organisatie naar een nog hoger niveau gaat tillen. Dit geeft Hesam en mij de kans om ons meer te gaan richten op verdere verbreding en verdieping van de Markteffect Research Group. Hierbij gaan we ons onder andere richten op internationalisering van de groep.'
Omzetgroei
Ook in 2019 zal Markteffect een forse omzetgroei kennen. De Beule: 'Het is ongelooflijk knap dat we als organisatie in staat zijn gebleken om jarenlang fors te groeien zonder dat dit ten koste is gegaan van de klanttevredenheid. Sterker nog, de klanttevredenheid is op dit moment op een historisch hoogtepunt met een rapportcijfer dicht bij de 9.'
Volgens De Beule heeft Markteffect de ambitie om marktonderzoeksbureau van het jaar te worden. “Dat zou vooral voor alle medewerkers een geweldige beloning zijn voor het harde werken, de betrokkenheid en het hoge niveau dat zij elke dag weer halen.'
Lees ook: MT-interview met Edgar de Beule (Markteffect)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- directeur
- marktonderzoek
- Boj Nefkens
- Markteffect
- directie
- onderzoeksbureau
- benoeming
- Joris Schellekens
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers