Nieuw directieteam voor Markteffect
- Bureaus
- 8 aug 2019 @ 13:39
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - ZakelijkStrategieOnderzoekPersonalia
- 8 aug 2019 @ 13:39
- Jeroen Mirck
Joris Schellekens start per 19 augustus als algemeen directeur van onderzoeksbureau Markteffect. Deze aanstelling moet de basis vormen voor verdere groei van het onderzoeksbureau. Boj Nefkens wordt commercieel directeur.
Schellekens is meer dan twaalf jaar actief binnen de onderzoekswereld, waarvan de laatste jaren als salesdirecteur bij Lightspeed, onderdeel Kantar Group. Hij zal directie voeren samen met Nefkens, die sinds 2009 in verschillende functies actief is binnen Markteffect.
Het nieuwe directieteam is een volgende stap in groei van het onderzoeksbureau dat eerder in 2019 het Amsterdamse DirectResearch overnam. Door deze stap kunnen de oprichters Edgar de Beule en Hesam Fahimi zich richten op verdere groei van de Markteffect Research Group waar naast Markteffect en DirectResearch ook Sherloq onderdeel van uitmaakt. De groep bestaat inmiddels uit meer dan tachtig medewerkers.
Vervolgstap
Markteffect is al jaren een van de snelst groeiende onderzoeksbureaus van Nederland, met vijf FD Gazelle Awards op zak. Om de organisatie klaar te maken voor de volgende stap is de nieuwe directie een logische vervolgstap, meent oprichter Edgar de Beule (lees ook het recente MT-interview met hem over de bedrijfsgroei).
'We zijn bijzonder verheugd dat een zwaargewicht met de ervaring en kennis als Joris zich heeft gecommitteerd aan Markteffect', zegt De Beule. 'We hebben er alle vertrouwen in dat Joris samen met Boj en de rest van het team de organisatie naar een nog hoger niveau gaat tillen. Dit geeft Hesam en mij de kans om ons meer te gaan richten op verdere verbreding en verdieping van de Markteffect Research Group. Hierbij gaan we ons onder andere richten op internationalisering van de groep.'
Omzetgroei
Ook in 2019 zal Markteffect een forse omzetgroei kennen. De Beule: 'Het is ongelooflijk knap dat we als organisatie in staat zijn gebleken om jarenlang fors te groeien zonder dat dit ten koste is gegaan van de klanttevredenheid. Sterker nog, de klanttevredenheid is op dit moment op een historisch hoogtepunt met een rapportcijfer dicht bij de 9.'
Volgens De Beule heeft Markteffect de ambitie om marktonderzoeksbureau van het jaar te worden. “Dat zou vooral voor alle medewerkers een geweldige beloning zijn voor het harde werken, de betrokkenheid en het hoge niveau dat zij elke dag weer halen.'
Lees ook: MT-interview met Edgar de Beule (Markteffect)
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- directeur
- marktonderzoek
- Joris Schellekens
- benoeming
- Boj Nefkens
- directie
- Markteffect
- onderzoeksbureau
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Hornbach trapt tuinseizoen af met 'Verheug je als een kind'
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners
- De impact van laaggeletterdheid: waarom dit probleem ons...
- Eerste AI-inhaakbillboard met bewegend persoon
- Zeeman verkozen tot meest duurzame kledingmerk
- Stabilo en KesselsKramer lanceren wereldwijde campagne
Laatste Nieuws
- Gardeners breidt diensten uit met... 27-03-2025
- SAN ABC Accenten 2024 longlist bekend27-03-2025
- Warc Effective 100: Lange termijn... 26-03-2025
- 'Noem ons Naïf': verzorgingsmerk... 25-03-2025
- 117 nominaties: brede spreiding met... 24-03-2025
- Prazeres United lanceert... 24-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center