Doei-doei: broertjes Coronel maken de pleiterik
- Bureaus
- 16 okt 2019 @ 15:47
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Strategie
- 16 okt 2019 @ 15:47
- Lucas Boon
Afscheid nemen bestaat toch wel: Allianz Direct, voorheen Allsecur, zet een punt achter de samenwerking met de broertjes Tim en Tom Coronel. Het duo was zeven jaar lang het boegbeeld van het online verzekeringsmerk.
Reden is het feit dat Allianz Direct zich breder wil profileren dan alleen autoverzekeringen. Ook focust het merk op een meer internationaal karakter. Allianz Direct blijft samenwerken met reclamebureau Alfred.
Het vroegere Allsecur veranderde afgelopen zomer zijn naam in Allianz Direct. De autocoureurs Tim en Tom zijn nog tot het einde van dit jaar in de reclamecampagnes van het merk te zien, ook om de naamswijziging onder de aandacht te blijven brengen.
Ron Adams, marketing & sales manager bij Allianz Direct, laat weten: 'We zijn Tim en Tom enorm dankbaar voor hun tomeloze inzet en energie van de afgelopen jaren. Mede dankzij hen is het Allsecur-merk uitgegroeid tot een begrip in Nederland. De twee iconen waren een belangrijk ingrediënt voor impactvolle campagnes, met als kers op de taart het winnen van een Effie en Loden Leeuw.'
Allsecur maakte afgelopen zomer bekend verder te gaan onder de naam Allianz Direct. De online verzekeraar heeft hiermee de naam van moederbedrijf Allianz aangenomen. Sinds de start in 2008 is Allsecur al onderdeel van Allianz Direct. De naam en huisstijl veranderen, maar het contract van de huidige Allsecur-klanten blijft hetzelfde. Bekijk hieronder de overgangscampagne (door Alfred) die in augustus werd gelanceerd:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

