Nieuw bureau Wave voor fan engagement

Nieuw bureau Wave voor fan engagement
  • Bureaus
  • 31 jan 2020 @ 09:15
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Nieuwkomers

Wave is een nieuw tech based bureau dat publishers, clubs, bonden, evenementen en sponsoren in de sport helpt met het creëren van fan engagement op hun digitale kanalen, marketingcampagnes en sponsorships.

Het full service sportmarketingbureau House of sports, LiveWall (creative tech en digital experts) en Southfields (producent van sport videocontent) zijn de initiatiefnemers achter Wave.

Met het samenbrengen van deze expertises is Wave naar eigen zeggen in staat haar klanten de ideale combinatie van tech, creativiteit en (digitale) sportmarketing aan te bieden. De focus van Wave ligt op het ontwikkelen van digitale tools en concepten die fan engagement realiseren. Voorbeelden hiervan zijn mobiele games, digitale trivia concepten, AR/VR toepassingen en in-stadion games.

Koen Hermens (House of Sports): ‘Vanuit onze dienstverlening richting klanten zagen wij steeds vaker de behoefte voor digitale toepassingen gericht op fan engagement.  Met de start van Wave kunnen wij nu schaalbare oplossingen creëren die de relatie tussen fans en sponsoren nog meer stimuleert.’

Frits Mahovic (LiveWall): ‘Een mooi voorbeeld hiervan is Fan of the Match, een in-stadion mobiele game die o.a. al bij Ajax live wordt gespeeld in de rust bij thuiswedstrijden. Wave gaat dit concept verder uitrollen binnen de Bundesliga en de Premier League en is hier reeds met diverse teams uit deze competities over in gesprek.’

Wave is gevestigd in Amsterdam en wordt geleid door Erik van Mourik die voorheen werkzaam was bij RTL Nederland waar hij verantwoordelijk was voor de sport gerelateerde partnerships.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken