Nieuw bureau Wave voor fan engagement
- Bureaus
- 31 jan 2020 @ 09:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Nieuwkomers
- 31 jan 2020 @ 09:15
- Sjaak Hoogkamer
Wave is een nieuw tech based bureau dat publishers, clubs, bonden, evenementen en sponsoren in de sport helpt met het creëren van fan engagement op hun digitale kanalen, marketingcampagnes en sponsorships.
Het full service sportmarketingbureau House of sports, LiveWall (creative tech en digital experts) en Southfields (producent van sport videocontent) zijn de initiatiefnemers achter Wave.
Met het samenbrengen van deze expertises is Wave naar eigen zeggen in staat haar klanten de ideale combinatie van tech, creativiteit en (digitale) sportmarketing aan te bieden. De focus van Wave ligt op het ontwikkelen van digitale tools en concepten die fan engagement realiseren. Voorbeelden hiervan zijn mobiele games, digitale trivia concepten, AR/VR toepassingen en in-stadion games.
Koen Hermens (House of Sports): ‘Vanuit onze dienstverlening richting klanten zagen wij steeds vaker de behoefte voor digitale toepassingen gericht op fan engagement. Met de start van Wave kunnen wij nu schaalbare oplossingen creëren die de relatie tussen fans en sponsoren nog meer stimuleert.’
Frits Mahovic (LiveWall): ‘Een mooi voorbeeld hiervan is Fan of the Match, een in-stadion mobiele game die o.a. al bij Ajax live wordt gespeeld in de rust bij thuiswedstrijden. Wave gaat dit concept verder uitrollen binnen de Bundesliga en de Premier League en is hier reeds met diverse teams uit deze competities over in gesprek.’
Wave is gevestigd in Amsterdam en wordt geleid door Erik van Mourik die voorheen werkzaam was bij RTL Nederland waar hij verantwoordelijk was voor de sport gerelateerde partnerships.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
- Nieuwe campagne Wingman Condoms... 27-11-2025
- Gardeners lanceert Impact hub voor... 27-11-2025
- WPP opent duurzame mediacampus in... 26-11-2025
- AI wekt stem Harry Mulisch tot leven26-11-2025
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

