Engie maakt milieuprestaties Nederlander inzichtelijk
- Bureaus
- 11 feb 2020 @ 10:34
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCampagnesZakelijk
- 11 feb 2020 @ 10:34
- Lucas Boon
Energieleverancier Engie lanceert in samenwerking met Fama Volat een landelijke campagne waarmee het Nederlanders uitdaagt om in hun dagelijkse leven andere, meer duurzame keuzes te maken.
Hoewel de helft van de Nederlanders vindt dat de discussie over de CO2-uitstoot, stikstof en duurzamer leven is doorgeschoten, is een grote meerderheid wel degelijk bereid een bijdrage te leveren tegen de opwarming van de aarde, aldus Engie. In deze nieuwe campagne daagt de energieleverancier Nederlanders daarom uit om een persoonlijk klimaatakkoord met zichzelf af te sluiten.
Gerwin Sieder, directeur van Engie Nederland Retail, zegt: 'Wij denken dat het Klimaatverdrag van Parijs en de klimaatdoelstellingen van de Nederlandse overheid nog te ver van de mensen afstaan. Met Mijn Klimaatakkoord proberen we hen bewust te maken van de effecten van hun gedrag, maar ook concreet te helpen bij het verkleinen van hun CO2-voetafdruk. Niet door met het vingertje te wijzen, maar door juist op een positieve manier te laten zien hoe we samen met kleine veranderingen grote impact kunnen maken.'
Niek Maas, strategy director bij Fama Volat, voegt toe: 'Het gedrag van mensen verander je niet door te vertellen wat ze moeten doen. Juist door mensen na te laten denken over hun huidige gedrag en ze andere keuzes voor te leggen, dagen we uit om andere keuzes te maken.'
Op mijnklimaatakkoord.nl kunnen bezoekers snel inzichtelijk maken en kwantificeren in welke mate ze kunnen bijdragen aan klimaatdoelstellingen. Op basis van een vragenlijst over de thema's wonen, mobiliteit, voeding en lifestyle wordt een berekening gemaakt van iemands CO2-uitstoot.
De campagne wordt uitgerold in video, social media, display advertising, e-mailings, online en print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Ra*w en Bauer Media Outdoor maken winnaars DOOH Challenge 2025...
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
- Triodos Bank kiest Gardeners en... 14-10-2025
- Overstappen.nl lanceert merkcampagne... 13-10-2025
- Auping lanceert campagne rond ultiem... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes