Naïf start petitie tegen chemische UV-filters
- Bureaus
- 10 apr 2020 @ 09:32
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMerken
- 10 apr 2020 @ 09:32
- Lucas Boon
Met een nieuwe outdoorcampagne wil verzorgingsmerk Naïf bewustzijn creëren rondom de schadelijkheid van chemische UV-filters in zonnebrandcrème. Einddoel is een verbod op chemische UV-filters.
Jaarlijks verdwijnt er ruim 14.000 ton zonnebrandcrème in de zee. Met de nieuwe campagne start Naïf tegelijkertijd een petitie om dit onderwerp te agenderen bij de Tweede Kamer. De campagne is door Naïf in-house ontwikkeld.
Volgens Naïf is het niet naïef om een outdoorcampagne te lanceren tijdens de intelligente lockdown. Sjoerd Trompetter (oprichter) zegt: 'Deze campagne stond gepland, terwijl er juist nu geen kip op straat loopt. We zien nog steeds welk effect de mens heeft op de natuur, dus gaan we door met onze missie: het stoppen van chemische UV-filters. Wij pleiten voor oceaanvriendelijke zonnebrandcrème. Voor als we straks weer naar buiten mogen.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
- All Response Media werkt voor... 27-06-2025
- Digitale bureaus toonden veerkracht... 27-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation