Naïf start petitie tegen chemische UV-filters

Naïf start petitie tegen chemische UV-filters
  • Bureaus
  • 10 apr 2020 @ 09:32
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMerken

Met een nieuwe outdoorcampagne wil verzorgingsmerk Naïf bewustzijn creëren rondom de schadelijkheid van chemische UV-filters in zonnebrandcrème. Einddoel is een verbod op chemische UV-filters.

Jaarlijks verdwijnt er ruim 14.000 ton zonnebrandcrème in de zee. Met de nieuwe campagne start Naïf tegelijkertijd een petitie om dit onderwerp te agenderen bij de Tweede Kamer. De campagne is door Naïf in-house ontwikkeld.

Volgens Naïf is het niet naïef om een outdoorcampagne te lanceren tijdens de intelligente lockdown. Sjoerd Trompetter (oprichter) zegt: 'Deze campagne stond gepland, terwijl er juist nu geen kip op straat loopt. We zien nog steeds welk effect de mens heeft op de natuur, dus gaan we door met onze missie: het stoppen van chemische UV-filters. Wij pleiten voor oceaanvriendelijke zonnebrandcrème. Voor als we straks weer naar buiten mogen.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken