SNS biedt persoonlijk (online) contact

SNS biedt persoonlijk (online) contact
  • Bureaus
  • 12 mei 2020 @ 07:47
  • 19130 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesZakelijk

De coronacrisis roept een hoop vragen op. Hoe zit het nu met mijn hypotheek? Kan ik nog ergens op besparen? SNS Bank geeft in een nieuwe campagne, ontwikkeld door reclamebureau Alfred, persoonlijk antwoord.

Met de campagne wil de bank laten zien dat het snapt wat zijn klanten bezighoudt; dat ze juist nu met onzekerheden en vragen over hun geldzaken rondlopen. 'Gelukkig kun je bij SNS terecht. Omdat niet iedereen nu naar de winkel kan komen, nodigen we klanten ook uit om met ons te beeldbellen of te chatten via onze Eén-tweetje app. Uiteraard altijd persoonlijk. Met een echt persoon, jouw eigen adviseur die voor je klaarstaat', aldus de bank. 

De campagne is in drie weken tijd ontwikkeld door reclamebureau Alfred. Edward van de Ridder (head of strategy) zegt: 'In die tijd hebben we de strategie gedaan, het idee bedacht, ook nog de campagne kwalitatief getest, alles corona-proof geproduceerd en zelfs alle vinkjes bij Juridische Zaken en de andere 'staven' gehaald. Drie weken, waarin ook nog eens Koningsdag en 4/5 mei vielen, dat is dus een officieus wereldrecord voor banken, lijkt mij.'

SNS staat graag bekend als bank 'die er echt voor zijn klanten is'. Van de Ridder: 'Da's niet even snel inhaken op corona, maar consistent doorbouwen op het merk. We zijn al ruim een jaar over 'echt contact' aan het communiceren, daar bouwen we nu op verder.'

De campagne wordt uitgerold op televisie, radio, social advertising en de winkelvloer. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken