Perry Sport kiest voor Merkle

Perry Sport kiest voor Merkle
  • Bureaus
  • 21 aug 2020 @ 14:30
  • 20630 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • DigitaalRetailKlanten

Perry Sport kiest voor marketingbureau Merkle in Amsterdam. Doel van de samenwerking is om de positie van de buitensportwinkelketen als 'omnichannel retailer' te verstevigen door middel van online marketing.

Een pitch ging aan deze keuze vooraf. Perry Sport is begin dit jaar gestart met het implementeren van zijn nieuwe merkpositionering in de winkels en webshop. De samenwerking met Merkle (onderdeel van Dentsu Aegis) wordt afgetrapt met een merkcampagne (volgt nog) om deze positionering en het merkverhaal verder uit te rollen.

Bote Galema, sales & marketing director Perry Sport, zegt: 'Met Merkle kiezen we voor een partner die ons helpt om onze online branding en omnichannel performance te vergroten. Merkle gaat Perry adviseren bij het kiezen van de juiste middelen en mediamix voor diverse marketingcampagnes.'

Willem-Jan van Amerongen, digital strategy consultant bij Merkle, voegt toe: 'Perry Sport is een echte omnichannel retailer met prachtige fysieke winkels en een goede webshop. We gaan aan de slag met het verbeteren van onze always-on performance en omnichannel-strategie. Met datagedreven digitale campagnes willen we zowel de webshop als fysieke winkels laten floreren en kunnen we door het koppelen van databronnen het koopgedrag van consumenten beter begrijpen en voorspellen.'

Foto via FB-pagina Perry Sport.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken