Basic-Fit lanceert campagne "Make Fitness a Basic"

Basic-Fit lanceert campagne "Make Fitness a Basic"
  • Bureaus
  • 21 jan 2022 @ 11:09
  • 13841 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Beweging is een essentieel onderdeel van ons leven om gezond te blijven. Basic-Fit onderstreept dit samen met lead agency Dept in een nieuwe communicatiestrategie met een andere uitleg voor het woord ‘basic’. De eerste campagne, “Make Fitness a Basic”, is gelanceerd in vijf Europese landen.

Basic-Fit heeft de eerste stappen gezet in de evolutie van hun merk: met de langetermijnstrategie en het brand platform slaat de grootste sportketen van Europa een nieuwe weg in. Fitness en beweging moeten volgens Basic-Fit als een “basic” onderdeel van het leven gezien worden. De campagne maakt duidelijk dat je niet de beste of de sterkste hoeft te zijn, zolang je maar in deze basisbehoefte voorziet. “Make Fitness a Basic” is momenteel overal te zien, van tv en radio tot online video, social media en zelfs langs de snelweg.

‘Fitness een vast onderdeel laten zijn van je routine is voor de meeste mensen makkelijker gezegd dan gedaan’, zegt Fiona Mermans, International Brand Lead bij Basic-Fit. ‘Begrijpen wat mensen motiveert is de eerste stap om hen te helpen vaker of überhaupt te laten sporten. Een toegankelijke prijs, 24/7 openingstijden, en digitale klasjes en workouts voor thuis of buiten; daarmee verlagen wij zo veel mogelijk drempels die een dagelijkse routine in de weg staan. Tevens hebben wij Dept uitgedaagd om de filmische kwaliteit te verhogen, om zo fitness als een 'basic of life' - naast toegankelijk - ook aantrekkelijk te maken.’

João Inácio, Associative Creative Director bij Dept: ‘In onze campagne wilden we verder gaan dan de voor de hand liggende redenen waarom mensen fit willen worden en hen inspireren om te ontdekken wat hen er echt toe aanzet om terug te komen naar de sportschool. Want die persoonlijke motivatie heeft de kracht om van fitness een gewoonte en daarmee een ‘basic’ van je leven te maken.’



Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken