Zorginstelling Carinova gebruikt echte collega's in wervingscampagne

- Bureaus
- 28 feb 2023 @ 08:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 feb 2023 @ 08:14
- Michiel van Zaane
Onder de noemer ‘Je hebt zoveel te bieden’ ontwikkelde contentmarketingbureau Crowdmedia de nieuwe wervingscampagne voor zorginstelling Carinova. De campagne stelt de ontwikkeling van de zorgprofessional centraal.
Zorgorganisatie uit Overijssel Carinova had nooit moeite om nieuw personeel te werven. Sinds enige jaren is dat echter veranderd: als zorgprofessional heb je de banen voor het uitkiezen. Hoog tijd voor Carinova om niet alleen als zorginstelling, maar ook als aantrekkelijke werkgever naar buiten te treden.
Gerardi Koelen, manager recruitment: ‘Vaak onderschatten collega’s wat hun impact is. Iedereen heeft iets te bieden, op zijn of haar eigen manier. Samen met Crowdmedia zijn we gaan nadenken hoe we dit zichtbaar kunnen maken en kunnen vertellen wat Carinova mogelijk maakt. De organisatie scoort hoog op werkplezier en er is veel ruimte voor eigen initiatief en persoonlijke ontwikkeling. Ook die elementen zie je terug in de campagne.'
Yasser Dehnavi, eigenaar van Crowdmedia, legt uit hoe de nieuwe campagne leunt op de essentie van werkplezier: ‘Wie in de zorg werkt, doet dat niet voor niets. Je wilt mensen helpen. Met alles wat je in je hebt. Als dat lukt, geeft dat veel voldoening. Die voldoening wilden wij in beeld brengen. We hebben huidige werknemers gefilmd en hen de vraag gesteld wat zij Carinova te bieden hebben. Op het moment dat ze zich realiseren hoeveel hun inbreng voor Carinova betekent, beginnen ze te stralen.’
Waarheidsgetrouwe campagne
Zowel voor Carinova als voor Crowdmedia was het van essentieel belang om alleen echte werknemers in beeld te brengen. Yasser Dehnavi: ‘Als je trots en werkplezier wilt laten zien, moet het wel echt zijn. Door een dwarsdoorsnede van de organisatie te tonen en medewerkers aan het woord te laten, krijg je een waarheidsgetrouw beeld. Wij zijn ervan overtuigd dat je zo sneller de juiste mensen aanspreekt en de perfect fit vindt. Je weet immers beter wat je kan verwachten als je je toekomstige collega’s al in de ogen hebt kunnen kijken.’
De campagne is live te zien op Facebook, Pinterest en Instagram. Naast versterking van de employer branding gebruikt Carinova de campagne ook om concrete functies in te vullen. Yasser Dehnavi: ‘Het concept is net zo flexibel als de collega’s van Carinova.’
De wervingsvideo is hiet te zien.
Credits:
Opdrachtgever: Carinova
Verantwoordelijk bij klant: Daniëlle Steffens
Bureau: Crowdmedia
Account: Mathilde Weijdeman
Strategie: Roxanne van Wijk en Yasser Dehnavi
Concept: Endeke Huisman en Mark Joost Meijer
Creatie: George Lee en Astrid Zijlstra
Uitvoerend producent: Crowdmedia
Regie en camera: Jesse Lammerink
Edit: Sherin Jonker
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Being There organiseert Insight... 28-05-2023
- Nieuwe positionering van... 26-05-2023
- Van Artificial Intelligence naar... 26-05-2023
- Sanne Tolsma nieuwe Managing... 26-05-2023
- Smyle tandpasta gebruikt Strand... 26-05-2023
- SAN 2022: ABC'tje voor Kruidvat,... 25-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres