Nieuwe campagne Raak luistert naar het innerlijke kind

- Bureaus
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Met de pay-off ‘Zoooo, dat is Raak, maar dan zonder suiker!’ is de nieuwe campagne van het Nederlandse siropenmerk Raak van start gegaan. Een tv-commercial met aanvullende online video's, advertenties en abri's vormen de aftrap van de campagne.
Na een marktonderzoek uitgevoerd door Raak bleek onder meer dat consumenten willen minderen met suiker, maar niet willen inleveren op smaak en dat een brede keuze aan smaken belangrijk is. Eva Dickmann, Brandmanager van Raak: ‘Met Zero Sugar siroop in de hoofdrol van de campagne laten we zien dat je met Raak zowel lekker als verantwoord kunt genieten. Daarnaast hebben wij ingespeeld op de behoefte van de consument die een brede keuze aan diverse smaken belangrijk vindt en is Raak Zero Sugar siroop verkrijgbaar in 8 varianten.”
Weer even kind zijn
Het siropenmerk heeft na een pitch bewust gekozen voor creatief bureau Stick. Samen zijn ze afgelopen periode bezig geweest aan een nieuwe merkstrategie en campagne. Marijn Peters, Creatief directeur bij het creatief bureau: ‘Raak is het merk dat ons terugbrengt naar de goede en grappige herinneringen van onze kindertijd. In de nieuwe commercial gaan we op humoristische wijze terug naar deze herinneringen en roepen we iedereen op weer even te luisteren naar het innerlijke kind.’
Samen maakt trots
Bij de totstandkoming van de campagne is letterlijk het hele bedrijf betrokken. Vanaf de conceptfase tot en met de realisatie van de films en uitingen hebben werknemers geholpen. Van siroopmaker tot kantoorpersoneel. Eva Dickmann: ‘Samen zorgen we dag in dag uit ervoor dat Raak beschikbaar en toegankelijk is voor iedereen. Zo ontstond het idee om het gehele bedrijf erbij te betrekken. Heel bijzonder die betrokkenheid en samenhorigheid binnen ons bedrijf. Collega’s figureren zelfs mee in de films!'
De campagne is vanaf 6 maart te zien op TV, online en via digital OOH.
Credits:
Opdrachtgever: Raak, United Soft Drinks
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Eva Dickmann, Thari Hesselink
Bureau: Stick
Account: Tom Kwant
Strategie: Thom van der Bijl
Creatie: Rochelle van Dinter, Bob Jonk, Marijn Peters
Productiemaatschappij: Ministry of Frames
Regisseur: Bas Goossens
Producer: Lieve Claessens
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CoolBest klieft fruit doormidden in ijskoude wereld
- Longlist SAN Next Merkenbouwer 2022 bekend; 15 genomineerden
- Dentsu Creative breidt social team uit
- Nieuwe koers Museum Rembrandthuis
- M2Media en Online Company lanceren geïntegreerd bureau M2|OC
- SAN nominaties: Bavaria, TBWA, Fama Volat en Fitzroy grote...
Laatste Nieuws
- Adidas presenteert The Ridiculous Run23-03-2023
- LVTPR wordt Charly PR23-03-2023
- PR-bureau Lunhar opent deuren in... 23-03-2023
- Olivier Koning vertrekt bij Being... 23-03-2023
- Seepje kiest voor Higuita en... 23-03-2023
- Nieuwe campagne HalloStroom stelt... 22-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day