Conny Braams volgt Alfred Levi op als hoofdjuryvoorzitter Effie Awards
- Bureaus
- 28 sep 2023 @ 10:07
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 sep 2023 @ 10:07
- Michiel van Zaane
Conny Braams, recent afgetreden als Chief Digital and Commercial Officer van Unilever, wordt de nieuwe hoofdjuryvoorzitter van de Effie Awards.
Op 16 november aanstaande, tijdens de Effie-uitreiking, neemt zij officieel het voorzitterschap over van Alfred Levi, die na een maximale termijn van vijf jaar afscheid neemt. Braams werkt al ruim 30 jaar binnen de marketing en communicatie. Tot en met augustus 2023 bekleedde zij de functie van Chief Digital & Commercial Officer en maakte zij deel uit van het hoogste orgaan van de FMCG-gigant, de Unilever Leadership Executive. In 2021 werd Braams nog door de World Federation of Advertisers (WFA) uitgeroepen tot Global Marketer of the Year 2021 en in 2023 eindigde zij wereldwijd op de derde plaats in the World’s Most Influential CMO Forbes lijst.
‘Ideale kandidaat‘
Met Braams krijgt de Effie Awards een voorzitter die een sterke verbondenheid heeft met mensen, data, media, creatie en technologie. Haar drive om gewoontes te doorbreken, mensen samen te brengen, maar vooral om platformen en technieken met elkaar te combineren, maken van Braams de gedroomde opvolger van Alfred Levi, aldus lid van de Effie-stuurgroep Heleen Crielaard. ‘Conny wordt terecht geprezen om haar leiderschapskwaliteiten, integriteit en betrokkenheid bij de industrie. In de afgelopen drieëndertig jaar heeft zij altijd bij Unilever gedecideerd en met een duidelijke visie gezocht naar hoe je als merk ook maatschappelijke waarde kan toevoegen. Al deze factoren maken van Conny de ideale kandidaat om het voorzitterschap op zich te nemen, waarbij ze haar uitgebreide kennis en ervaring zal inzetten om de effectiviteit van marketingcommunicatie te blijven bevorderen en belonen.’
Vernieuwing en verbreding
Braams kijkt met veel waardering naar de Effie Awards. ‘De afgelopen jaren heeft de Effie Awards Netherlands bewezen dat ze altijd openstaat voor vernieuwing en verbreding. De grenzen zijn verlegd, zonder uit het oog te verliezen waar het in de basis om draait; wanneer je een Effie wint, heb je bewezen dat je als marketeer en bureau een buitengewoon resultaat hebt bereikt. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met de andere hoofdjuryleden de ambitie en uiteindelijke winnaars van de Effies te bepalen.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
- Mini-Vlammetje centraal in Warmste... 12-12-2025
- Heks’nkaas kiest voor digital-first... 12-12-2025
- Hulphond Nederland draait... 12-12-2025
- ACT beloont 12 internationale... 11-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

