Komiek Ruben van der Meer werft voor PostNL
- Bureaus
- 6 nov 2023 @ 09:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 6 nov 2023 @ 09:13
- Sjaak Hoogkamer
In de nieuwe werkgeverscampagne van PostNL, gemaakt door employer brandingbureau SteamTalmark, neemt acteur en komiek Ruben van der Meer kijkers op YouTube mee in de wondere wereld van PostNL.
Om alle brandende vragen van de consument over PostNL te beantwoorden gaat Van der Meer namelijk aan het werk als post- en pakketbezorger.
Ook helpt hij met het sorteren van pakketten in het distributiecentrum. Hij krijgt daarbij hulp van Pakje, een nieuw karakter dat ons in staat stelt mee te kijken op plekken waar normaal niemand komt. Door mee te kijken in de operatie en gesprekken te voeren op het hoofdkantoor, laten Ruben en Pakje zien dat PostNL een organisatie is vol interessante uitdagingen én toegewijde en vindingrijke collega’s. Kortom, een boeiende werkplek waar je bij wilt horen.
“Vandaag besteld, morgen in huis: hoe werkt dat?” Of: “Bezorgd tussen 14 en 16.00 uur, kan dat niet korter?” Maar ook: “AI is de toekomst, hoe zit dat bij PostNL?”. Dat zijn de vragen waar Ruben een antwoord op zoekt. Samen met postbezorgster Rina en pakketbezorger Marcel gaat hij de straat op. Ook spreekt hij op kantoor over de innovatieve kant van pakket- en postbezorging en de steeds veranderende klantbehoeftes.
Volgend hoofdstuk
De campagne is het volgende hoofdstuk binnen de nieuwe employer brand strategie die door SteamTalmark ontwikkeld is en in 2021 in gang is gezet. Eerdere campagnes die hierbij hoorden, zijn ‘Breng het samen’ en ‘Welcome to our playground’. Het doel van deze nieuwe werkgeverscampagne is om het beeld dat veel mensen hebben van PostNL als werkgever bij te stellen. Iedereen kent het bedrijf van de post- en pakketbezorgers, maar te weinig mensen weten wat daar allemaal achter schuilgaat en dat PostNL een boeiende werkgever is met interessante uitdagingen. Daarom sluit Ruben elke video af met: ‘En zit je nou te denken hier zou ik ook wel aan mee willen werken? Ik zeg: Pakje kans!’
‘Om onderscheidend en aantrekkelijk te zijn voor een brede doelgroep brengen we onze wereld daarom nu in beeld. De campagne is voor veel verschillende doelgroepen interessant. Wel targetten we in het bijzonder op IT, data, digital en post- en pakketbezorgers,’ aldus Silene Geuze van PostNL.
Waar te zien
De campagne is vanaf 16 oktober tot en met 19 november te zien op YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn en TikTok.
Je komt de campagne ook tegen op online nieuwsmedia zoals NU.nl, AD.nl en indebuurt.nl. Naast Ruben van der Meer gaat ook influencer Tim Tygran op zoek naar antwoorden op de vragen die zijn volgers hebben over PostNL. Tim deelt zijn bevindingen met zijn volgers op TikTok.
Credits:
Opdrachtgever: PostNL
Bureau: SteamTalmark
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Het tijdperk van makkelijke... 18-12-2025
- Stedin zet werkgeversmerk scherper... 17-12-2025
- De 'Phishkraam' van ministerie van... 17-12-2025
- Make-A-Wish zet in op Wish Journey17-12-2025
- Afas zet Jonas centraal in... 15-12-2025
- HvA-opleidingen vernieuwen... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

