Bunq en Flirt Creativity lanceren AI-gedreven campagnes
- Bureaus
- 24 jan 2024 @ 10:13
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 24 jan 2024 @ 10:13
- Michiel van Zaane
Digitale bank Bunq lanceert twee campagnes samen met creatief bureau Flirt Creativity. Het bureau heeft AI gebruikt als ondersteuning voor het creatieve productieproces, media-inkoop en optimalisatie.
Met AI als startpunt creëerde Flirt storyboards met visuele referenties voor casting, setdesign, locaties en cameratechnieken. Het resultaat is een surrealistische wereld, verder versterkt door gebruik te maken van virtuele productie met 3D achtergronden maar ook fysieke sets en échte acteurs.
Hierdoor konden Bunq en Flirt twee campagnes tegelijk filmen. Daar mee staan efficiëntie en duurzaamheid centraal in zowel het maken van de campagnes als in de inhoud van de campagnes. Daarin staan komen onder meer een veganistisch restaurant en zero-emissies upcycled raketbrandstof voor.
De samenwerking werd oorspronkelijk gelanceerd op TikTok in het begin van 2023, maar is nu geëvolueerd tot een bredere, kanaalonafhankelijke strategie. De focus is verschoven van Always On naar Campaign Content. Pieter Slöetjes, Head of Content bij Bunq: ‘Het is ongelooflijk spannend geweest om te werken aan een campagne die alle kracht van de technologie van vandaag biedt. In veel stadia van het creatieve proces moesten we onze manier van werken heroverwegen, wat we graag doen bij Bunq. Naast het lanceren van een campagne hebben we laten zien wat mensen en AI kunnen bereiken in het creatieve proces door samen te werken.’
Frank Uyt den Bogaard, Founder & Creative Director bij Flirt Creativity: ‘AI fungeert als katalysator in ons creatieve proces, verhoogt onze efficiëntie en opent deuren voor ongekende creativiteit. Onze samenwerking met Bunq laat zien hoe AI de creatieve industrie verrijkt, wat leidt tot meer innovatieve, duurzame en inclusieve campagnes.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Rivella als challengers brand24-05-2024
- Gouden Zaag-winnaar Kiki Holshuijsen... 24-05-2024
- ESPRIX 2024: 0 goud, 6 zilver, 26... 23-05-2024
- KPN wint twee D&AD Pencils23-05-2024
- [branded content] Molecule Social... 23-05-2024
- AA Drink maakt entree op TikTok 22-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing