VluchtelingenWerk start draagvlakcampagne Waarom wél?

- Bureaus
- 31 mei 2024 @ 08:39
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 mei 2024 @ 08:39
- Michiel van Zaane
VluchtelingenWerk Nederland heeft de campagne ‘Waarom wél' gelanceerd. Met deze campagne op tv, radio, online en op sociale media roept de vluchtelingenorganisatie Nederlanders op te kijken naar wat wél kan, om zo te laten zien dat goede opvang en integratie van vluchtelingen wel degelijk mogelijk is.
De discussie over vluchtelingen, asiel en opvang raakt steeds verder gepolariseerd. Mensen lijken lijnrecht tegenover elkaar te staan: de grenzen moeten open of de grenzen moeten dicht. Vluchtelingen worden te vaak verantwoordelijk gehouden voor maatschappelijke problemen, zoals het woningtekort. Maar dit beeld klopt niet. VluchtelingenWerk Nederland roept de doelgroep op zich te verdiepen in de feiten om je mening op te baseren. Op de campagnepagina en in opvolgende video’s wordt gedeeld wat die feiten precies zijn. Hoeveel mensen komen er naar Nederland, hoeveel procent van de sociale huurwoningen gaat naar mensen met een vlucht achtergrond en hoe is de opvang in ons land nu geregeld? De campagne is gemaakt in samenwerking met Wefilm Creative Agency
Bastian Baas, manager communicatie & fondsenwerving van VluchtelingenWerk Nederland: ‘Met een nieuwe campagne willen we focussen op een belangrijke gedeelde waarde in onze samenleving: solidariteit. Het is logisch dat mensen zich zorgen maken, maar we lossen problemen niet op door de schuld (onterecht) bij vluchtelingen te leggen. We willen met deze campagne het ‘beweegbare midden’ aanspreken op hun gevoel. Laten zien dat het wél kan, dat we samen schouder aan schouder kunnen staan voor goede opvang en integratie van vluchtelingen. We doen hiermee een beroep op de Nederlandse solidariteit. Zeker in aanloop naar de Europese Verkiezingen (6 juni 2024) is het belangrijk dat we mensen vragen om zich te verdiepen in de feiten en solidair te zijn en blijven met vluchtelingen.’
Credits:
Opdrachtgever: VluchtelingenWerk Nederland
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Fleur Mosterdijk, Hugo Nijentap
Creative Agency: Wefilm Creative Agency
Client lead: Britt Kenter, Vincent Siegelaar
Creative Director: Roel Welling
Creatie: Cato Duyvis, Marius Gottlieb, Martijn de Jong
Regie: Joey de Leeuw
Head of Production: Beau Van Assem, Roos Aalvanger
Research: Daan Borrel
Edit: Nick Rozenberg
DoP: Thomas van Krugten
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kansspelautoriteit waarschuwt... 18-09-2025
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes