[mediabazen] UM: Justus Wever

[mediabazen] UM: Justus Wever
  • Bureaus
  • 17 dec 2024 @ 09:18
  • Link
  • IPG Mediabrands
    IPG Mediabrands


  • Geen tag

Ik kan het niet helpen. Zodra een uitdaging mijn pad kruist, stel ik mezelf de vraag: wat proberen we hier eigenlijk te doen?

Het is een overblijfsel van mijn tijd in de scale-upwereld, waar digitale groei draait om eenvoud in de kern. Nu, in de mediabranche, voel ik me af en toe alsof ik een Englishman in New York ben - gewend aan snelheid en wendbaarheid, maar omgeven door verhalen uit een andere tijd. Tradities en clichés, zoals de klassieke ‘mediabaas’, zijn niet mijn stijl. Ik zie mezelf liever als een nieuwer soort leider: iemand die bewegingen van buiten omarmt en vertaalt naar vooruitgang binnen.

UM voelt voor mij als een orkest. Elk orkestlid - met zijn eigen unieke instrument en specialisme - brengt iets essentieels, maar het echte verschil ontstaat in de samenwerking. Harmonie ontstaat pas als de dirigent en componist hun krachten bundelen. De dirigent leest de dynamiek in het moment en stuurt bij waar nodig, terwijl de componist vooraf bedenkt hoe alle instrumenten samen een verhaal kunnen vertellen. Onze concertzaal is de markt en de muzikanten zijn onze experts: van consultants en strategen tot client leads en campagnemanagers. Samen vertalen we de ambities van merken naar muziek die raakt.

Maar, net zoals in de klassieke muziek, staan we op een kruispunt. Technologie biedt ons nieuwe, ongekende mogelijkheden: AI helpt ons sneller, preciezer en efficiënter te werken. Het gevaar schuilt in het verlies van menselijke nuances. Te veel afhankelijkheid van techniek kan leiden tot voorspelbaarheid, tot ‘grijs’. Dat is precies waar wij het verschil maken. Bij UM kiezen we voor ‘full color media’. Het is onze aanpak om kleur te brengen, door menselijke creativiteit in het hart van alles te zetten. Diversiteit in perspectieven, vindingrijkheid, cultuur en ervaring - dát geeft merken een gezicht en een ziel.

Of het nu Praxis, Dyson, of Gewoon Gers is, groot of klein, lokaal of internationaal: wij halen het beste uit ons orkest om merken in volle kleur te laten stralen. Geen symfonie klinkt hetzelfde, en daar zijn we trots op. Want in een wereld vol gemiddeldes kiezen wij voor het buitengewone.

Justus Wever
Managing director UM
UM is onderdeel van IPG Mediabrands


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken