Online klustips populair bij doe-het-zelvers

Online klustips populair bij doe-het-zelvers
  • Content
  • 18 mrt 2014 @ 11:53
  • 16251 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digitaal

Nederlandse doe-het-zelvers gebruiken steeds vaker het internet voor tips en advies over klussen. Als reactie op het toenemende gebruik van de computer, tablet of mobiel als hulpje tijdens het klussen heeft Gamma op 14 maart een nieuwe website met tips en een webwinkel gelanceerd.



Onderzoek

Uit onderzoek van Gamma onder ruim 1.200 Nederlanders blijkt dat de echte doe-het-zelver nog niet is uitgestorven. Waar veertigplussers steeds vaker de hulp van een vakman inschakelen, blijkt het klussen onder jongere generaties juist onverminderd populair. Niet alleen schakelen zij vaak de hulp van kennissen, vrienden (52%) of hun (schoon)vader (78%) in; met online tips en tutorials en het bestellen van klusmaterialen in webwinkels geven zij ook een extra dimensie aan het moderne
klussen.

De grootste ongemakken tijdens het klussen zijn van alle tijden: Nederlanders ervaren dat een klus meer tijd kost dan aanvankelijk gedacht (52%), dat het meer geld (42%) en tijd (32%) kost om de klusmaterialen te verzamelen en dat ze niet altijd weten (28%) hoe ze aan een bepaalde klus moeten beginnen. Met online tips, tricks, tutorials en mogelijkheden om klusmaterialen via het web te bestellen, nemen ze echter een groot deel van deze ongemakken weg. Met als resultaat een voldaan gevoel (84%), geldbesparing (43%) en plezier tijdens het klussen (40%).

Do-it-yourself

Hilde Roothart, trendwatcher: “Dat klussen populair is onder jongeren en misschien wel steeds populairder wordt, is volledig in lijn met de trend van do-it-yourself: het maken of repareren van producten zonder tussenkomst van een vakman. Dit zien we de laatste jaren in bijvoorbeeld de mode vaak terugkomen, maar ook op het gebied van huishouden en wonen begint deze trend steeds grotere vormen aan te nemen. Overigens respecteren jongeren de kennis en ervaring van hun ouders op dit gebied: vandaar ook dat klussen in huis steeds vaker een activiteit wordt die de generatiekloof verkleint”.
 

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken