Online klustips populair bij doe-het-zelvers
- Content
- 18 mrt 2014 @ 11:53
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 18 mrt 2014 @ 11:53
- Redactie Contentmarketing
Nederlandse doe-het-zelvers gebruiken steeds vaker het internet voor tips en advies over klussen. Als reactie op het toenemende gebruik van de computer, tablet of mobiel als hulpje tijdens het klussen heeft Gamma op 14 maart een nieuwe website met tips en een webwinkel gelanceerd.
Onderzoek
Uit onderzoek van Gamma onder ruim 1.200 Nederlanders blijkt dat de echte doe-het-zelver nog niet is uitgestorven. Waar veertigplussers steeds vaker de hulp van een vakman inschakelen, blijkt het klussen onder jongere generaties juist onverminderd populair. Niet alleen schakelen zij vaak de hulp van kennissen, vrienden (52%) of hun (schoon)vader (78%) in; met online tips en tutorials en het bestellen van klusmaterialen in webwinkels geven zij ook een extra dimensie aan het moderne
klussen.
De grootste ongemakken tijdens het klussen zijn van alle tijden: Nederlanders ervaren dat een klus meer tijd kost dan aanvankelijk gedacht (52%), dat het meer geld (42%) en tijd (32%) kost om de klusmaterialen te verzamelen en dat ze niet altijd weten (28%) hoe ze aan een bepaalde klus moeten beginnen. Met online tips, tricks, tutorials en mogelijkheden om klusmaterialen via het web te bestellen, nemen ze echter een groot deel van deze ongemakken weg. Met als resultaat een voldaan gevoel (84%), geldbesparing (43%) en plezier tijdens het klussen (40%).
Do-it-yourself
Hilde Roothart, trendwatcher: “Dat klussen populair is onder jongeren en misschien wel steeds populairder wordt, is volledig in lijn met de trend van do-it-yourself: het maken of repareren van producten zonder tussenkomst van een vakman. Dit zien we de laatste jaren in bijvoorbeeld de mode vaak terugkomen, maar ook op het gebied van huishouden en wonen begint deze trend steeds grotere vormen aan te nemen. Overigens respecteren jongeren de kennis en ervaring van hun ouders op dit gebied: vandaar ook dat klussen in huis steeds vaker een activiteit wordt die de generatiekloof verkleint”.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
- Thuisarts start campagne tegen... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes