Online klustips populair bij doe-het-zelvers
- Content
- 18 mrt 2014 @ 11:53
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Digitaal
- 18 mrt 2014 @ 11:53
- Redactie Contentmarketing
Nederlandse doe-het-zelvers gebruiken steeds vaker het internet voor tips en advies over klussen. Als reactie op het toenemende gebruik van de computer, tablet of mobiel als hulpje tijdens het klussen heeft Gamma op 14 maart een nieuwe website met tips en een webwinkel gelanceerd.
Onderzoek
Uit onderzoek van Gamma onder ruim 1.200 Nederlanders blijkt dat de echte doe-het-zelver nog niet is uitgestorven. Waar veertigplussers steeds vaker de hulp van een vakman inschakelen, blijkt het klussen onder jongere generaties juist onverminderd populair. Niet alleen schakelen zij vaak de hulp van kennissen, vrienden (52%) of hun (schoon)vader (78%) in; met online tips en tutorials en het bestellen van klusmaterialen in webwinkels geven zij ook een extra dimensie aan het moderne
klussen.
De grootste ongemakken tijdens het klussen zijn van alle tijden: Nederlanders ervaren dat een klus meer tijd kost dan aanvankelijk gedacht (52%), dat het meer geld (42%) en tijd (32%) kost om de klusmaterialen te verzamelen en dat ze niet altijd weten (28%) hoe ze aan een bepaalde klus moeten beginnen. Met online tips, tricks, tutorials en mogelijkheden om klusmaterialen via het web te bestellen, nemen ze echter een groot deel van deze ongemakken weg. Met als resultaat een voldaan gevoel (84%), geldbesparing (43%) en plezier tijdens het klussen (40%).
Do-it-yourself
Hilde Roothart, trendwatcher: “Dat klussen populair is onder jongeren en misschien wel steeds populairder wordt, is volledig in lijn met de trend van do-it-yourself: het maken of repareren van producten zonder tussenkomst van een vakman. Dit zien we de laatste jaren in bijvoorbeeld de mode vaak terugkomen, maar ook op het gebied van huishouden en wonen begint deze trend steeds grotere vormen aan te nemen. Overigens respecteren jongeren de kennis en ervaring van hun ouders op dit gebied: vandaar ook dat klussen in huis steeds vaker een activiteit wordt die de generatiekloof verkleint”.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes