IN10 en Ambassadors creëren drie merkfilms voor Duvel

IN10 en Ambassadors creëren drie merkfilms voor Duvel
  • Content
  • 29 apr 2016 @ 09:15
  • 5313 x gelezen
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded contentCreatieVideoStorytelling

Creative digital agency IN10 en productiestudio Ambassadors hebben deze week de eerste twee van drie merkfilms voor biermerk Duvel gelanceerd. De derde film volgt binnenkort. De films zijn deel van de geheel nieuwe communicatierichting van het Belgische bier, met een nieuwe identiteit die zich meer focust op de verhalen en details achter het merk en het bier.

Iedere film licht een ander verhaal of detail van Duvel uit welke de meeste mensen niet kennen. Zoals de kleine ‘D’ die onderin elk Duvel-glas wordt gekrast waardoor het bier blijft bruisen, of de Schotse gist die een eeuw geleden uit Schotland werd gesmokkeld en vandaag de dag nog steeds wordt gebruikt.

Verhalen
Met de nieuwe richting wil Duvel de kennis van, en daarmee de waardering voor, het merk en het bier verhogen, want ‘veel mensen kennen Duvel wel van naam en uiterlijk, maar veel verder dan dat gaat het vaak niet’. IN10 heeft de nieuwe richting voor de Nederlandse markt ontwikkeld en alle verhalen geschreven. De verhalen komen terug op alle middelen: van de nieuwe verpakkingen, etiketten, viltjes, point of sale-materialen en socials tot de website en nu ook in de drie merkfilms.

Woodcut-illustraties
Deel van de nieuwe richting van Duvel is de visuele stijl: de woodcut-techniek sluit aan bij merkwaarden van Duvel: vakmanschap, eigenheid, oog voor detail en veel geduld (het is een tijdrovend proces). Elk verhaal heeft een unieke illustratie gekregen, waarvan er nu drie als basis hebben gediend voor de films. Ambassadors heeft gezocht naar hoe deze het beste te animeren om zo de scripts van IN10 tot leven te wekken.

Manuel Ferrari van Ambassadors: ‘I loved working on this unique project. We received a very exciting design brief - to create an animation that is inspired by the Woodcut technique which matches Duvel’s new branding. For this technique I needed to build the designs up from a black base with white strokes. The client let us go all out. This allowed us to push it very far within the time frame and budget we had. It felt more like working on a short film instead of a commercial project.’

Online
Ambassadors is ook verantwoordelijk voor het sounddesign en de muziekcompositie. Acteur Maarten Heijmans heeft de drie verhalen ingesproken. De drie merkfilms worden voornamelijk online ingezet: op website, social media en als pre-roll. Bekijk hieronder de eerste twee films en beelden van de nieuwe vormgeving.

Credits
Client: Duvel Moortgat Nederland, Saskia ter Meulen (marketingmanager)
Creatie: Juri Teuling & Peter ten Brinke
Agency Producer: Angela de Jonge
Creative Production Studio: Ambassadors
Director/Design/Animation: Manuel Ferrari
VFX Producer: Bo Kops
Grading: Brian Krijgsman & Koert van der Ploeg
Sound Design & Music: Joep Meijburg





Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken