Vertrouwen komt terug als je mensen behandelt als mensen

Vertrouwen komt terug als je mensen behandelt als mensen
  • Content
  • 13 okt 2021 @ 10:43
  • 5386 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Content
  • 13 okt 2021 @ 10:43
  • 5386 x gelezen
  • Ryan Baij

Hoe kunnen contentmarketeers mensen bereiken in een tijd waarin mensen uit je eigen netwerk meer worden vertrouwd dan merken? De conclusie was: behandel mensen als mensen en niet als prospects.

Dit concludeerde Jodi Harris (content marketing institute) na het interviewen van sprekers tijdens Content Marketing World als antwoord op de vraag. Houd rekening met de emotionaliteit van uw inhoud om mensen te overtuigen om met uw merken in zee te gaan, stelt Jill Grozalsky Robertson van Sitecore tegenover Harris.

‘Het duurt een tiende van een seconde om een ​​indruk te vormen, dus er is weinig ruimte voor fouten als het erom gaat de aandacht van de consument te trekken’, vervolgt Robertson. ‘In die korte tijd kunnen consumenten zich geen logische mening vormen over een merk. Maar ze kunnen een emotionele reactie hebben.’

Robertston heeft vier tips voor de contentmarketeer:
1) Praat niet alleen: luister naar wat ze te zeggen hebben, in plaats van te veronderstellen wat ze willen horen
2) Let op de toon: vermijd het gebruik van taal die als ongepast zou kunnen worden beschouwd of die niet in overeenstemming is met hun levenservaringen. Overweeg ook of de emotionaliteit van uw inhoud consistent is met de stem van uw merk en het doel dat u wilt bereiken.
3) 'Kleed u' voor succes: bereid uw marketingactiviteiten voor om doordachte, emotionele inhoud mogelijk te maken. Investeer in automatisering die uw processen kan stroomlijnen, zodat u meer tijd kunt besteden aan het maken van verhalen vol emotie.
4) Behandel de klant alsof hij de jouwe is: uit onderzoek blijkt dat 70% van het traject van een klant is gebaseerd op hoe hij/zij voelt dat hij wordt behandeld. Door de informatie die u levert te personaliseren, kunt u een empathische kloof dichten, ze zich meer gehoord en begrepen laten voelen en meer vertrouwen in uw bedrijf opbouwen.

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken