Vertrouwen komt terug als je mensen behandelt als mensen
- 13 okt 2021 @ 10:43
- Ryan Baij
Hoe kunnen contentmarketeers mensen bereiken in een tijd waarin mensen uit je eigen netwerk meer worden vertrouwd dan merken? De conclusie was: behandel mensen als mensen en niet als prospects.
Dit concludeerde Jodi Harris (content marketing institute) na het interviewen van sprekers tijdens Content Marketing World als antwoord op de vraag. Houd rekening met de emotionaliteit van uw inhoud om mensen te overtuigen om met uw merken in zee te gaan, stelt Jill Grozalsky Robertson van Sitecore tegenover Harris.
‘Het duurt een tiende van een seconde om een indruk te vormen, dus er is weinig ruimte voor fouten als het erom gaat de aandacht van de consument te trekken’, vervolgt Robertson. ‘In die korte tijd kunnen consumenten zich geen logische mening vormen over een merk. Maar ze kunnen een emotionele reactie hebben.’
Robertston heeft vier tips voor de contentmarketeer:
1) Praat niet alleen: luister naar wat ze te zeggen hebben, in plaats van te veronderstellen wat ze willen horen
2) Let op de toon: vermijd het gebruik van taal die als ongepast zou kunnen worden beschouwd of die niet in overeenstemming is met hun levenservaringen. Overweeg ook of de emotionaliteit van uw inhoud consistent is met de stem van uw merk en het doel dat u wilt bereiken.
3) 'Kleed u' voor succes: bereid uw marketingactiviteiten voor om doordachte, emotionele inhoud mogelijk te maken. Investeer in automatisering die uw processen kan stroomlijnen, zodat u meer tijd kunt besteden aan het maken van verhalen vol emotie.
4) Behandel de klant alsof hij de jouwe is: uit onderzoek blijkt dat 70% van het traject van een klant is gebaseerd op hoe hij/zij voelt dat hij wordt behandeld. Door de informatie die u levert te personaliseren, kunt u een empathische kloof dichten, ze zich meer gehoord en begrepen laten voelen en meer vertrouwen in uw bedrijf opbouwen.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Inschrijving Grand Prix Content... 08-07-2025
- Campagne Nestlé draait om verhalen... 08-07-2025
- Stayokay speelt met vooroordelen in... 03-07-2025
- Decathlon viert zomerse klassiekers... 02-07-2025
- Fietsersbond lanceert campagne voor... 24-06-2025
- Libresse lanceert de Refresh Spot op... 19-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers