Hyundai maakt documentaire over elektrische Ioniq

Hyundai maakt documentaire over elektrische Ioniq
  • Content
  • 8 nov 2022 @ 13:59
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

De elektrische Ioniq van Hyundai bestaat enkele jaren. Reden voor de Koreaanse autofabrikant een documentaire te maken over de oorsprong van het nieuwe line-up-merk, getiteld Defying Convention. De presentatie is in handen van Erin Baker, autojournalist en jurylid van de verkiezing World Car of the Year.

Aan het woord komen medewerkers, leidinggevenden en ingenieurs van Hyundai die hebben meegewerkt aan de ontwikkeling van de Ioniq 5, het eerste model dat zich volledig toelegt op de ontwikkeling van batterij-elektrisch aangedreven auto’s (BEV). Ook krijgt de kijker een inkijkje in het denkproces achter de ontwikkeling van geavanceerde technologieën zoals het Electric Global Modular Platform (E-GMP) en Vehicle-to-Load (V2L) waardoor de IONIQ 5 wereldwijd zoveel erkenning kreeg.

Sinds de oprichting van het line-up-merk in augustus 2020 heeft Hyundai onder de naam Ioniq twee batterij-elektrische modellen gelanceerd: de Ioniq 5, een volledig elektrische middelgrote CUV, en de Ioniq 6, een elektrische sedan.

In de nabije toekomst introduceert Hyundai nog een volledig elektrisch model: de Ioniq 7. Dat is een grote elektrische SUV waarvan vorig jaar op de AutoMobility LA in Los Angeles een studiemodel werd gepresenteerd, genaamd Seven.

Bekijk hier de documentaire Defying Convention. Er is ook een korte versie van de documentaire, bekijk die hier.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken