Beer wint Grand Prix Engelse design effectprijs

  • Design
  • 14 feb 2014 @ 10:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • AccountabilityDesignawardsBranding

B&B Studio won gisteren de Design Effectiveness Grand Prix (DEA) voor de brand identity van het merk Bear. In totaal werden 66 prijzen uitgedeeld door de Design Business Association (DBA), de organisatie die in Engeland een brug wil slaan tussen design en bedrijven.

De Bear-case verhaalt over een door fruit geobsedeerd echtpaar. Het paar verkocht hun huis en vroeg B&B Studio een gedroogd fruitmerk te creëren gericht op families. Er moest een merk ontstaan dat gezond snacken aantrekkelijker en toegankelijker zou maken.

Snelst groeiend
Bear werd het snelst groeiende merk in de categorie gezonde snacks. Meer dan dertig miljoen fruitporties werden in 2012 in de UK verkocht. DEA roemt de brand identity. Die heeft supermarkten overtuigd Bear op te nemen in de versfruit-sectie, waardoor consumenten het gedroogde fruit herkennen als onderdeel van de schijf van vijf.

Verkooppunten
In drie jaar tijd wist het merk een verkoopgroei te realiseren, 30 procent boven doelstelling. Van 500 verkooppunten ging Bear naar 10.000 verkooppunten.

Positieve impact
DEA noemt naast verkoopresultaat ook de bredere positieve impact van het merkdesign: ‘By undertaking a multitude of initiatives they have limited their environmental impact, are tackling kids snacking behaviour and are providing employment for mothers in rural communities overseas by supplying fruit factories with onsite crèche facilities.’

Alle 60 DEA-winnaars bekijkt u hier

Project: Bear
Client: Urban Fresh Foods
Design: B&B Studio

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Laatste Nieuws

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken