Beer wint Grand Prix Engelse design effectprijs
- Design
- 14 feb 2014 @ 10:30
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - AccountabilityDesignawardsBranding
- 14 feb 2014 @ 10:30
- Redactie Design
B&B Studio won gisteren de Design Effectiveness Grand Prix (DEA) voor de brand identity van het merk Bear. In totaal werden 66 prijzen uitgedeeld door de Design Business Association (DBA), de organisatie die in Engeland een brug wil slaan tussen design en bedrijven.
De Bear-case verhaalt over een door fruit geobsedeerd echtpaar. Het paar verkocht hun huis en vroeg B&B Studio een gedroogd fruitmerk te creëren gericht op families. Er moest een merk ontstaan dat gezond snacken aantrekkelijker en toegankelijker zou maken.
Snelst groeiend
Bear werd het snelst groeiende merk in de categorie gezonde snacks. Meer dan dertig miljoen fruitporties werden in 2012 in de UK verkocht. DEA roemt de brand identity. Die heeft supermarkten overtuigd Bear op te nemen in de versfruit-sectie, waardoor consumenten het gedroogde fruit herkennen als onderdeel van de schijf van vijf.
Verkooppunten
In drie jaar tijd wist het merk een verkoopgroei te realiseren, 30 procent boven doelstelling. Van 500 verkooppunten ging Bear naar 10.000 verkooppunten.
Positieve impact
DEA noemt naast verkoopresultaat ook de bredere positieve impact van het merkdesign: ‘By undertaking a multitude of initiatives they have limited their environmental impact, are tackling kids snacking behaviour and are providing employment for mothers in rural communities overseas by supplying fruit factories with onsite crèche facilities.’
Alle 60 DEA-winnaars bekijkt u hier.
Project: Bear
Client: Urban Fresh Foods
Design: B&B Studio
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

