Air Max Bison, Remia en Rijksmuseum winnen Design Accountability Award
- Design
- 24 jun 2014 @ 16:09
- Link
-
Redactie Design
Redactie
MarketingTribune - AccountabilityMarketing & Design Congres
- 24 jun 2014 @ 16:09
- Redactie Design
Vandaag zijn tijdens het Marketing & Design Congres in het Miele Inspirience Centre te Vianen de Design Accountability Awards uitgereikt. De winnaars zijn Air Max Bison, Remia en Rijksmuseum.
De jury spreekt van een sterk begin voor een eerste keer. Doeltreffend, maar relatief eenvoudig. Wat aantoont dat accountability nog geen prioriteit heeft voor opdrachtgever en bureau. Accountability kan dus groeien in de kwalitatieve onderbouwing van de resultaten en de rol van design daarin.
De winnaars van de Design Accountability Awards zijn:
■ Project: Air Max Vochtvreter Ambiance
Opdrachtgever: Bison International BV
Bureau: Flex/the Innovationlab
Samenvattende quote: “Design als driver van innovatie”
■ Project: Remia Real American BBQ Sauces
Opdrachtgever: Remia
Bureau: DreamCatch
Samenvattende quote: “Consistente keuzes die zich uitbetalen in de resultaten”
■ Project: Kom dichterbij het Rijksmuseum
Opdrachtgever: Rijksmuseum
Bureau: Fabrique en Q42
Samenvattende quote: “Design als onderdeel van een succesvol integraal concept”
Samenstelling van de jury
- Tom Dorresteijn (voorzitter) Studio Dumbar, ceo/partner
- Prof. Dr. Arjan van den Born, Universiteit van Tilburg, hoogleraar creatief ondernemerschap
- Hans Spoelman, Financieel Dagblad, hoofd design
- Patrick Kuijsters, SNS Bank, director marketing & online
- Dr. Rik Riezebos, Eurib, branding specialist
- Adjan Kodde, Mirabeau, oprichter/partner
-
Redactie Design
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/design/
- Profiel »
- Tom Dorresteijn
- Design Accountability Award
- Fabrique
- Rijksmuseum
- Flex/the Innovationlab
- Marketing & Design Congres
- DreamCatch
- Q42
- Remia
- Air Max Bison
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuwe merkidentiteit Transavia... 23-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

