Nieuwe pizza van Dr. Oetker verpakt door SoGood

Nieuwe pizza van Dr. Oetker verpakt door SoGood
  • Design
  • 6 mrt 2018 @ 07:55
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Packaging design

Dr. Oetker introduceert internationaal een nieuwe pizza met een pizzabodem die voor 37 procent uit groente bestaat. Designbureau SoGood ontwikkelde de verpakkingen voor de drie varianten.

Gerben Peters, senior brand manager Dr. Oetker Nederland: ‘Dat deze pizza gezonder is, is mooi meegenomen, maar het levert vooral een prachtig kleurrijk product op dat de meer avontuurlijk ingestelde consument zal aanspreken.’

Rob Verhaart, creative director SoGood: ‘Allereerst was het fantastisch om de internationale pitch te winnen. Verpakkingen van Dr. Oetker zijn primair lekker, maar hier moesten we ook een avontuurlijke snaar raken om de vitale doelgroep te verleiden. Het design refereert aan de beeldtaal van foodtrucks en hedendaagse foodfestivals en is daarmee helemaal van deze tijd, maar wel op een Dr. Oetker-manier. We zijn supertrots dat ons design nu internationaal wordt uitgerold.’

Het nieuwe product is vanaf week 11 verkrijgbaar in drie verschillende smaken.

 

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken