[designportfolio] CapeRock & Duitse Publieke Omroep
- Design
- 24 jul 2018 @ 09:05
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Motion
- 24 jul 2018 @ 09:05
- Nanny Kuilboer
CapeRock is gespecialiseerd in motion design en dynamic branding. Ook de Duitse Publieke Omroep wist het Amsterdamse creatieve bureau te vinden voor maar liefst vier redesigns van programma’s van de ZDF en Deutsche Welle.
Voor alle vier de programma’s heeft CapeRock het visuele concept, het design, het motion design, de studio graphics en de muziek ontwikkeld.
Marco-Paul de Jeu, Partner & Strategy Director CapeRock: ‘Onze ervaring is dat Duitsland steeds meer open staat voor modernisering en innovatie. Als Nederlandse partij hebben we het voordeel dat we met een frisse blik naar Duitse programma’s kijken. Verder werken we met een cultureel divers team bestaande uit zes verschillende nationaliteiten. Dit, in combinatie met de Nederlandse cultuur, zorgt voor een interessante brede visie en flexibiliteit in het werk dat we leveren. In de designs is terug te zien dat de Duitse programma’s een stap nemen naar een gewaagder en meer uitgesproken uiterlijk. De essentie van de programma’s is gevisualiseerd in een pakkende eenvoud, ondersteund door muziek. CapeRock is expert in het ontwikkelen en promoten van mediamerken en maakt hierbij gebruik van een combinatie van strategie, design, motion en muziek. In 2014 namen we al het mobiele nieuwsplatform ZDF heute+ onder handen en de afgelopen drie maanden hebben we gewerkt aan ZDF Mittagsmagazin, ZDF Wiso, Deutsche Welle Tomorrow Today en Made.’
ZDF Mittagsmagazin
Commentaar De Jeu: ‘ZDF Mittagsmagazin is een nieuwsprogramma dat het nieuws verdiept na de ochtendheadlines. Het design is opgebouwd uit verschillende lagen die staan voor de lagen van informatie waar ZDF Mima door heen graaft om tot waarheden te komen.’
ZDF Wiso
Commentaar De Jeu: ‘Wiso is het Duitse consumentenprogramma dat producten en diensten onderzoekt. Voor Wiso is een design gemaakt dat dynamisch en flexibel is, zodat het helpt bij het creëren van duidelijkheid en helderheid.’
DW Made
Commentaar De Jeu: ‘Made is het programma voor ondernemers en ondernemende mensen dat door Deutsche Welle wordt uitgezonden in 161 landen in negen verschillende talen. Voor Made is een eigentijds en stoer design ontwikkeld, waarbij door het uitvergroten van het woord Made een sterk wordmark is neergezet. De nieuwe look, met de kleurrijke en uitgesproken graphics, is dat van een modern business magazine.’
DW Tomorrow Today
Commentaar De Jeu: ‘Het wetenschapsprogramma Tomorrow Today neemt de toeschouwer mee in de fascinerende wereld van technologie en wetenschap. Tomorrow Today wordt uitgezonden in 161 landen in vier verschillende talen. Het nieuwe design benadrukt de verrijkende kracht van kennis en wetenschap door een spectrum aan kleuren en wetenschappelijke elementen terug te laten komen.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

