DEMO Design in Motion maakt op 6 oktober een openluchtmuseum van Nederland

DEMO Design in Motion maakt op 6 oktober een openluchtmuseum van Nederland
  • Design
  • 23 sep 2022 @ 08:51
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MotionOutdoor

Op 6 oktober verdwijnen een dag lang reclames van ruim 5.000 digitale schermen in Nederland. In plaats daarvan speelt ‘DEMO - Design in Motion Festival’ zich af op de schermen; het festival dat het beste motion design werk laat zien van over de hele wereld, met bewegende kunstwerken van ontwerpers uit 54 landen.

Het is een unieke tentoonstelling van creatief werk in de publieke ruimte. De organisatie heeft 815 werken geselecteerd uit een totaal van 5.332 inzendingen, die de hele dag in een thematische programmering worden getoond. DEMO is hiermee het grootste motion design festival ter wereld.

Tweede editie DEMO
DEMO 2022 is de 2e editie van het festival, dat in 2019 al een dag lang alle digitale schermen op Amsterdam CS overnam. Dit keer wordt heel Nederland omgetoverd tot openluchtmuseum. Digitale schermen op treinstations, in de metro’s, langs de snelweg, bij tankstations, op vliegvelden, in winkelcentra of gewoon op straat staan 24 uur lang in het teken van DEMO. Er worden rondleidingen georganiseerd in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht waarbij designers toelichting geven aan de werken. In de Koninklijke Wachtruimte op Amsterdam CS wordt een seminar georganiseerd over de rol van motion design in het digitale tijdperk.

Thema’s DEMO
De eindselectie van 815 werken uit het totaal van 5.332 inzendingen is gemaakt door een team van curatoren: Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar/Dept en initiatiefnemer van DEMO, interdisciplinair ontwerper Koos Breen, experimenteel motion designer Connor Campbell, creative coder Tim Rodenbröker en 3D animatie studio Yonk. De programmering van de eindselectie op alle schermen is ingedeeld in negen thema’s, zoals ‘Happy Hour’, ‘Better than Real’, ‘Stranger Things’ en ‘Type Only’. De thema’s worden afgewisseld door ‘takeovers’ waarbij het motion werk van één ontwerper simultaan wordt getoond op alle schermen. Bekijk de website voor het volledige programma.

DEMO is een initiatief van Studio Dumbar/Dept in samenwerking met Global. De digitale schermen zijn belangeloos ter beschikking gesteld door out of home-exploitanten in Nederland. Bekijk de website voor het volledige programma.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken