DEMO Design in Motion maakt op 6 oktober een openluchtmuseum van Nederland
- Design
- 23 sep 2022 @ 08:51
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MotionOutdoor
- 23 sep 2022 @ 08:51
- Nanny Kuilboer
Op 6 oktober verdwijnen een dag lang reclames van ruim 5.000 digitale schermen in Nederland. In plaats daarvan speelt ‘DEMO - Design in Motion Festival’ zich af op de schermen; het festival dat het beste motion design werk laat zien van over de hele wereld, met bewegende kunstwerken van ontwerpers uit 54 landen.
Het is een unieke tentoonstelling van creatief werk in de publieke ruimte. De organisatie heeft 815 werken geselecteerd uit een totaal van 5.332 inzendingen, die de hele dag in een thematische programmering worden getoond. DEMO is hiermee het grootste motion design festival ter wereld.
Tweede editie DEMO
DEMO 2022 is de 2e editie van het festival, dat in 2019 al een dag lang alle digitale schermen op Amsterdam CS overnam. Dit keer wordt heel Nederland omgetoverd tot openluchtmuseum. Digitale schermen op treinstations, in de metro’s, langs de snelweg, bij tankstations, op vliegvelden, in winkelcentra of gewoon op straat staan 24 uur lang in het teken van DEMO. Er worden rondleidingen georganiseerd in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht waarbij designers toelichting geven aan de werken. In de Koninklijke Wachtruimte op Amsterdam CS wordt een seminar georganiseerd over de rol van motion design in het digitale tijdperk.
Thema’s DEMO
De eindselectie van 815 werken uit het totaal van 5.332 inzendingen is gemaakt door een team van curatoren: Liza Enebeis, creatief directeur van Studio Dumbar/Dept en initiatiefnemer van DEMO, interdisciplinair ontwerper Koos Breen, experimenteel motion designer Connor Campbell, creative coder Tim Rodenbröker en 3D animatie studio Yonk. De programmering van de eindselectie op alle schermen is ingedeeld in negen thema’s, zoals ‘Happy Hour’, ‘Better than Real’, ‘Stranger Things’ en ‘Type Only’. De thema’s worden afgewisseld door ‘takeovers’ waarbij het motion werk van één ontwerper simultaan wordt getoond op alle schermen. Bekijk de website voor het volledige programma.
DEMO is een initiatief van Studio Dumbar/Dept in samenwerking met Global. De digitale schermen zijn belangeloos ter beschikking gesteld door out of home-exploitanten in Nederland. Bekijk de website voor het volledige programma.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ford Nederland viert 100 jarig jubileum
- Google onderzoekt impact GenAI op economie en waarschuwt voor...
- HDV visual branding nieuwe naam van HDV Signmakers en Eyes on...
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De Heidebrouwerij in het nieuw
- KNVB en Nike presenteren Oranje tenue Euro2024
- The Drum over SXSW 2024
Laatste Nieuws
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
- Hunter Douglas wint R+T Innovation... 20-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing