Buitenreclame testen met Creaction

Buitenreclame testen met Creaction
  • Design
  • 14 jan 2016 @ 14:30
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Outdoor

JCDecaux biedt adverteerders de mogelijkheid om met Creaction in een virtuele wereld rond te lopen en diverse posterdesigns met elkaar te vergelijken. Tijdens een gezamenlijke live sessie is het mogelijk een uiting te optimaliseren en real time aan te passen om zo meerdere varianten met elkaar te vergelijken.

Marc van Amerongen, marketingmanager JCDecaux Nederland: ‘Er komt nog wat kijken bij het maken van een effectie buitenreclameposter. Het is dan ook niet gek dat bureaus en adverteerders soms met vragen zitten en twijfelen over details. Details die cruciaal zijn, omdat ze net een beetje meer kracht geven aan de poster en er dus voor zorgen dat het totaalplaatje klopt. Moet het logo wat groter en misschien toch bovenin in plaats van beneden? Hoe oogt het als de informatie wat beknopter is? Dit programma maakt het mogelijk om dergelijke aanpassingen direct te doen en snel een nog realistischer impressie te krijgen van hoe posters overkomen op passanten. JCDecaux heeft natuurlijk al Posterproof om adverteerders te ondersteunen bij het design, maar Creaction kun je zien als Posterproof 2.0.’

Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken