SoGood ontwikkelt restyling Zuivelhoeve

SoGood ontwikkelt restyling Zuivelhoeve
  • Design
  • 17 jul 2018 @ 08:26
  • 10142 x gelezen
  • Link
  • Redactie Design
  • Packaging

Het verhaal van familiebedrijf Zuivelhoeve begon in 1981 in een oude klompenschuur. Het zuivelmerk wordt nog steeds gemaakt op de boerderij in Twekkelo en verpakt in een transparante emmer. Na onderzoek besloot Zuivelhoeve samen met SoGood het verpakkingsdesign opnieuw onder de loep te nemen.


Karla van ‘t Hag, marketingmanager Zuivelhoeve: ‘De Boer’n range is het fundament van ons merk en van ons familiebedrijf. We hebben goed geluisterd naar huidige én toekomstige consumenten en deze inzichten doorvertaald in het nieuwe design. Zonder het vertrouwde Zuivelhoeve-gevoel los te laten, is alles op de schop gegaan. Zowel het logo, de illustraties als de typografie is aangepast. Het is nostalgisch en heeft een ambachtelijke uitstraling, maar wel van deze tijd. Hiermee bouwen we verder aan het merk.’




Ron van der Vlugt, creative director van SoGood: ‘Het is bijzonder dat we wederom de restyling mochten verzorgen. Ons oude design werkte goed, maar het was tijd voor een nieuwe stap. Het oude logo was gecompliceerd met uiers en een ruitpatroon. Nu is het logo, met de toevoeging ‘sinds 1981’ simpeler en krachtiger. Met de nieuwe illustraties en typografie is eveneens een kwaliteitsslag gemaakt’.

Hoe het was:


 


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken