Hennessy door Felip Pantone

Hennessy door Felip Pantone
  • Design
  • 15 aug 2019 @ 07:15
  • 11686 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Packaging

Hennessy startte in 2010 met de ‘Very Special Limited Editions’. In het kader van dit project is het nu de beurt aan internationale urban street artist Felip Pantone om het etiket van de fles vorm te geven.

Het design van de Spaans-Argentijnse kunstenaar - die zichzelf ‘een kind van het internet’ noemt als je hem vraagt waar hij vandaan komt - is in felle kleuren, bevat 3D-effecten, digitale patronen en optische illusies. Pantone omschrijft het uiteindelijke design zelf als ‘Remixing the Present’. Pantone: ‘Hennessy staat in mijn kringen bekend als een bedrijf dat artiesten respecteert en een brug slaat tussen onze werelden. Daarom is een samenwerking met hen ook zo gewild! En er is inspiratie genoeg in dit digitale tijdperk waar we met lichtsnelheid doorheen schieten. Ik heb kleuren, vormen en bewegingen gebruikt die dat weergeven. Snelheid, verandering, innovatie – het komt allemaal samen in dit ontwerp. Hennessy is erin geslaagd door de eeuwen heen relevant en dynamisch te blijven, door oude elementen te combineren met nieuwe, net zoals ik doe. Dat is waar Remixing the Present over gaat.’


 

Felipe Pantone werd in 1986 in Argentinië geboren en verhuisde tien jaar later naar Spanje. Op zijn twaalfde begon hij met graffiti en het ontwikkelen van zijn eigen stijl, ‘waarbij hij illusie en beweging gebruikt voor een ultramoderne vibe met een nostalgisch randje. De energie van de kinetische en optische kunst uit de jaren zestig en de pop- en cybercultuur uit zijn jeugd vertaalt hij naar abstracte werken vol vorm en kleur.’ Hij volgde de opleiding Beeldende Kunsten. Pantone werd wereldberoemd zonder ooit zijn gezicht te laten zien, wat bijdraagt aan zijn cultstatus.

 

Familiebedrijf Hennessy werd in 1765 opgericht door Richard Hennessy en wordt momenteel gerund door de achtste generatie. Het merk, dat zich in 1987 aansloot bij LVMH is de meest verkochte cognac ter wereld. De Hennessy Very Special Limited Edition by Felipe Pantone is te koop bij de beter gesorteerde slijterijen voor de adviesprijs van € 39,95. De fles verschijnt in zeer gelimiteerde oplage; in Nederland worden slechts 408 stuks verspreid.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken