Nespresso en Vélosophy introduceren de Re Cycle

Nespresso en Vélosophy introduceren de Re Cycle
  • Design
  • 13 aug 2019 @ 07:09
  • 14013 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Duurzaamheid

Nespresso is een partnership aangegaan met het Zweedse fiets- en lifestylemerk Vélosophy, met als doel een fiets te maken van gerecyclede aluminium koffiecapsules: de Re Cycle.

Aluminium is oneindig recyclebaar en met de lancering van Re Cycle wil Nespresso consumenten laten zien dat zij door te recyclen eenvoudig een positieve impact kunnen maken.

Er zijn duizend Re Cycle-fietsen exclusief verkrijgbaar via het e-commerceplatform Vélosophy voor een verkoopprijs van € 1.250,- (exclusief verzendkosten). De fiets is ook te winnen als je als consument je gebruikte Nespresso-capsules inlevert. Klanten die recyclen en hun recyclezak voorzien van de speciale wedstrijdsticker, maken kans.

 

Nespresso en Vélosophy

Jean-Marc Duvoisin, CEO van Nespresso: ‘Door onze samenwerking met Vélosophy ziet de koffieliefhebber in de praktijk wat de mogelijkheden zijn van onze koffiecapsules. Met prachtige fietsen van gerecyclede capsules brengt Vélosophy duurzaamheid en stijl samen en wordt het belang van recycling duidelijk. Werken met Vélosophy was voor ons heel inspirerend en ik hoop dat de Re Cycle mensen ook inspireert om zelf meer te gaan recyclen.’

Met Vélosophy wil CEO en oprichter Jimmy Östholm een positieve impact maken op de wereld: ‘Dat is onze drijfveer bij alles wat we doen. Zo geven we voor elke Vélosophy die we verkopen een fiets aan een schoolmeisje in Ghana. Al onze stadsfietsen zijn gemaakt van gerecycled aluminium. Bij Nespresso zien wij dezelfde toewijding. We zijn er trots op dat we samen een fiets hebben gemaakt die klaar is voor de toekomst. Een prachtig design en verantwoord geproduceerd.’

Voor elke verkochte fiets, ook een fiets naar Afrika

De Re Cycle is paars met een knipoog naar de populaire smaak Arpeggio van Nespresso en valt op met zijn capsulevormige bel én fietsmand met houder, zodat je natuurlijk je favoriete koffie mee kunt nemen. Vélosophy is het enige fietsmerk ter wereld met een één-voor-één-belofte: voor elke verkochte fiets krijgt een meisje in Afrika een fiets cadeau, zodat ze makkelijker naar school kan gaan. Vélosophy en Nespresso schenken ook voor elke Re Cycle-fiets een fiets aan een schoolmeisje in Ghana via World Bicycle Belief.

Duurzaam recyclingprogramma Nespresso

Nespresso opende in 1991 het eerste recyclingprogramma in Zwitserland en investeert wereldwijd ongeveer 39 miljoen euro per jaar in het programma. In Nederland heeft Nespresso een speciaal recyclesysteem ontwikkeld. Met recyclepartner Remond is het mogelijk om 100% van de gebruikte Nespresso-capsules te kunnen verwerken. Het aluminium wordt gerecycled en de koffieresten omgezet in biobrandstof en compost.

Nespresso Nederland zorgt ervoor dat het inleveren van capsules voor recycling zo eenvoudig mogelijk is. Overal waar consumenten Nespresso-capsules ontvangen, kunnen zij ze ook inleveren voor recycling. De gratis recyclezak kan worden ingeleverd bij alle Nespresso Boutiques, bij de meer dan 2.000 UPS- en DHL-afhaalpunten in Nederland of bij de DHL-pakketbezorger die de bestelling bezorgt.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken