Hooghoudt gooit het roer om met nieuwe identiteit

Hooghoudt gooit het roer om met nieuwe identiteit
  • Design
  • 14 okt 2019 @ 11:56
  • 11936 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • PackagingVisual id

Het 131-jaar oude jenevermerk Hooghoudt schudt de jenevermarkt op met een totaal vernieuwde identiteit in samenwerking met het Londense designbureau Michael Nash.

Het Groningse familiebedrijf Hooghoudt heeft zojuist zijn nieuwe identiteit onthuld en twee nieuwe producten gelanceerd: ‘De verandering markeert een nieuw jenevertijdperk: op het graan na, is alles anders.’

Oude versus nieuwe logo

Hooghoudt: Nieuw design voor moderne consument

Arno Donkersloot, algemeen directeur Hooghoudt: ‘Het nieuwe design richt zich op de moderne consument, zonder Hooghoudt’s erfgoed en relatie met Nederland te verloochenen.De nieuwe producten, Raw Genever en Aged Genever 5 years, spelen in op de groeiende vraag van de markt voor the next big thing in het post-gin tijdperk. Beide producten zijn niet vanuit bestaande categorieën gecreëerd, maar op basis van de smaakprofielen van de consument. Raw Genever is de eerste jenever op basis van 100% moutwijn die puur grote indruk maakt, maar ook geschikt is voor een mix met tonic. De Aged Genever 5 years heeft in Oloroso's first-fill sherryvaten gerijpt wat het een gelagerde jenever maakt die de kenner zal verbazen en de whiskeydrinker zal verleiden tot de wereld van jenever.’

Plek aan de bar terug verdienen

Volgens Donkersloot zijn de consumenten zijn veranderd en werd het tijd dat de jenevercategorie meeveranderde: ‘Niet voor het eerst neemt Hooghoudt daarin het voortouw. We zijn nu klaar voor de 21e eeuw. Met deze lijn denken we aan de eisen van de moderne consument te voldoen en we zullen nu keihard werken om jenevers verdiende plek aan de bar terug te verdienen.’

Bert Hooghoudt: 'De enige manier om 130 jaar te overleven'

‘De enige manier om 130 jaar te overleven is door achter je keuzes te blijven staan’, aldus Bert Hooghoudt, de vierde generatie aan het roer van het familiebedrijf. ‘Wij zijn altijd vol overgave blijven zoeken naar nieuwe waarde en betekenis voor Hooghoudt omdat we het ambacht van Hero Jan, Grietje, Ludolf en Syne nog heel lang vanuit Groningen een vervolg willen geven. Mijn vader zei dat we een bedrijf van contrasten zijn. Ik denk dat hij trots geweest zou zijn als hij ons nu aan het werk zou zien.’

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken