Renault is ready to go DDW

Renault is ready to go DDW
  • Design
  • 16 okt 2019 @ 11:00
  • 11666 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Automotive

Renault maakt zich op voor de Dutch Design Week (DDW), het grootste designevenement van Noord-Europa, dat van 19 tot 27 oktober in Eindhoven gehouden wordt. Renault is wederom partner van het evenement en pakt uit met de nieuwe Renault ZOE, 3 conceptcars en lezingen van Laurens van den Acker.

Het thema van de Dutch Design Week 2019 is ‘If not now, then when?’ In een wereld waarin verstedelijking zich snel ontwikkelt en 60 tot 70 procent van de bevolking rond 2030 in steden woont, wordt het een grote uitdaging om mensen op efficiënte, duurzame en betaalbare wijze te vervoeren. Het thema sluit perfect aan op de visie van Renault die gelooft dat mobiliteit in de toekomst elektrisch, gedeeld, verbonden en autonoom zal zijn.

Om zijn visie kracht bij te zetten, toont Renault drie conceptmodellen die voor het eerst in Nederlandse te zien zijn. Het betreft de trilogie EZ-GO, EZ-PRO en EZ-ULTIMO die in het Eindhovense Klokgebouw de toekomstvisie van Renault vertaalt op het gebied van stedelijke mobiliteit in 2030.

Om zijn leidinggevende rol te bevestigen, zet Renault 35 exemplaren van de nieuwe Renault ZOE in als ‘Design Ride’.

De geheel nieuwe ZOE is voor het eerst in Nederland te zien. Met de Design Rides - die elk van een passend thema voorzien zijn - kunnen bezoekers gratis tussen de 110 verschillende locaties van DDW vervoerd worden. Vorig jaar vervoerden de Renault ZOE ‘Design Rides’ maar liefst 60.000 bezoekers. Daarbij legden zij meer dan 50.000 emissievrije kilometers af. De actieradius van de nieuwe Renault ZOE bedraagt 395 kilometer (WLTP). De nieuwe ZOE is vanaf eind oktober bij de Renault dealer te bezichtigen.

Lezingen Laurens van den Acker

De Nederlander Laurens van den Acker, Executive Senior Vice President Corporate Design van Renault, zal tijdens DDW op 19 en 20 oktober diverse lezingen geven over design en mobiliteit van de toekomst. Tevens organiseert Renault ‘Design de Auto van de Toekomst’. Tijdens deze designcontest vroeg Renault heel Nederland om mee te denken over hoe de ideale auto van de toekomst er uitziet. De eerste afleveringen zijn te zien via designdeautovandetoekomst.nl/.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken