Vandejong Creative Agency treedt toe tot B Corp Community
- Design
- 11 okt 2019 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Duurzaam design
- 11 okt 2019 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Vandejong Creative Agency is gecertificeerd als B Corp en maakt nu onderdeel uit van de internationale community van bedrijven die bijdragen aan een toekomstbestendige wereld.
Cyril van Sterkenburg, directeur Vandejong: ‘Vandejong zet de koers van de afgelopen 30 jaar voort als pionier in de creatieve industrie op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, door te voldoen aan de strenge normen die B Corp als onafhankelijk keurmerk hanteert. Vandejong werkt al drie decennia aan projecten waarin het draait om positieve verandering en de B Corp-status is een kwestie van de daad bij het woord voegen. Wij geloven dat de wereld altijd beter kan, maar we vinden ook dat de verantwoordelijkheid daarvoor niet alleen bij opdrachtgevers ligt. Om vooruit te komen, moet je bij jezelf beginnen. Wat doe je goed en wat kan beter? Om dit nog effectiever uit te kunnen dragen, hebben we onszelf langs de B Corp-lat gelegd. Het is fijn om erkenning te krijgen voor wat je doet, maar voor ons is het ook een begin. We scharen ons achter een label om, in navolging van een aantal zeer inspirerende merken, helder te communiceren dat we streven naar meerwaarde voor onze medewerkers, leefomgeving en wereld. En hebben de bedoeling daarin steeds onze grenzen te verleggen.’
Het verschil maken
Vandejong wil met communicatie in veel uiteenlopende sectoren het verschil kunnen maken en startte bijvoorbeeld ontwikkelingsprogramma's voor (fotografie)talent, zet zich in voor schone, eerlijke en veilige energie in Amsterdam, wil samen met de maatschappij nadenken over oud worden, bouwt aan een gezond ecosysteem voor de kunst, werkt aan duurzame biobrandstoffen, laat boeren en burgers samen nadenken over innovatieve businessmodellen in de landbouw en inspireert mensen om ons onderwijs te blijven vernieuwen.
Het draait niet alleen om geld verdienen
Het draait volgens Van Sterkenburg allemaal om waarde creëren met opdrachtgevers en partners: ‘We willen niet alleen projecten doen om geld te verdienen; we willen ons steentje bijdragen in het vinden van oplossingen voor de grote vraagstukken van nu. We zetten onze creativiteit in om innovatieve ideeën met aanstekelijke communicatie tot leven te brengen, omdat we geloven dat positieve verandering net zo krachtig in de markt gezet zou moeten worden als commerciële merken.’
Headerfoto: het Vandejong-team
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers