Mr. P van Pringles heeft een make-over gekregen en is eindelijk helemaal kaal
- Design
- 23 sep 2021 @ 09:31
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - BrandingLogo
- 23 sep 2021 @ 09:31
- Nanny Kuilboer
Pringles-mascotte Mr. P heeft voor het eerst in twintig jaar een make-over gekregen en de verpakkingslijn heeft ook een restyle ondergaan. Mr. P heeft nog steeds een snor, maar is inmiddels wel helemaal kaal geworden. De Britse design studio Jones Knowles Ritchie is verantwoordelijk voor de rebranding.
Camille-Coralie Bouton, Kellogg’s Marketing Manager Benelux: ‘Pringles blijven nog steeds dezelfde zoute snacks, zo geliefd en gewaardeerd als borrelhapje en snackmoment. Het nieuwe kleurrijke en knallende design van Mr. P. en onze bussen geeft onze mascotte een dynamische stijl en weerspiegelt het plezier van ons merk. De frisse look belichaamt de Pringles-identiteit en het iconische karakter van onze snacks.’
Duurzaamheidsbelofte Pringles: ‘In 2025 100% herbruikbaar, recyclebaar of samenstelbaar’
Het ontwerp van de Pringles-bussen ziet er na tien jaar een stuk slanker met heldere kleuren, maar zijn er nog stappen gezet op het gebied van duurzaamheid? ‘Het Pringles-busje is momenteel niet op grote schaal recyclebaar in Europa. Hoewel het busje technisch gezien recyclebaar is, is er geen afvalinzameling in elke markt waar de consument de Pringles-bus voor recycling zou kunnen deponeren. De plastic dop wordt op grote schaal geaccepteerd in de inzamelings- en recyclingstroom voor kunststoffen. We hebben oplossingen voor Pringles-verpakkingen onderzocht om te kunnen voldoen aan onze belofte voor duurzame verpakking om tegen 2025 100% herbruikbaar, recyclebaar of samenstelbaar te zijn. Dit omvatte een proef met metalen bussen in Italië en een proef met papieren bussen in het VK. De resultaten hiervan zullen ons helpen het Pringles-blikje van de toekomst vorm te geven. We hebben ook recycling drop-offs in winkels gelanceerd en werken samen met een aantal organisaties om onze blikjes geaccepteerd te krijgen in de recyclingprogramma's voor drankenkartons.’
Mr. P van Pringles is 54 jaar oud
De originele Mr. P is het geesteskind van Arch Drummond en zag het levenslicht in New York in 1967. Het hoogtepunt van de carrière van Mr. P was een gastrol in The Simpsons. Brand design director Pete Matthews bij Pringles tegen Design Week: ‘De bedoeling van de nieuwe look is om het ontwerp te vereenvoudigen en te moderniseren, de mascotte van het merk een gedurfde make-over te geven en de stapelbaarheid van de chips in het hele assortiment te benadrukken.’
‘Mr. P’s “boldest” look yet’
Een van de meest opvallende veranderingen aan het logo is het haarverlies van Mr. P. Volgens Pringles ‘ziet hij er met zijn 54 jaar nog steeds zo knap uit als altijd en de makeover is Mr. P’s boldest look yet.’
JKR creative director Della Lawrence legt uit dat het Mr. P ‘front & centre’ brengen cruciaal was: ‘Het was onze taak om hem tot leven te wekken en met het nieuwe platte ontwerp willen we de mascotte ook nieuw leven inblazen op digitaal.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

