National Geographic vol lof over foodland Nederland
- Food-en-retail
- 15 sep 2017 @ 15:53
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - StorytellingFoodInnovatie
- 15 sep 2017 @ 15:53
- Redactie Food en Retail
Tijdschrift National Geographic brengt een prachtige hulde aan landbouwland Nederland, dat volgens de redactie wereldwijd vooroploopt met duurzaam boeren. Dit levert deze gigantische productie op over hoe ons kleine land de wereld voedt. 'The Dutch have become world leaders in agricultural innovation, pioneering new paths to fight hunger.' Hoewel trots zijn op Nederland voor bepaalde mensen een hardnekkig taboe lijkt, geeft deze reportage weer een extra argument om dat soms juist wel te zijn. Kijk even mee.
'The Netherlands has become an agricultural giant by showing what the future of farming could look like', aldus de dienstdoende redacteur van NG.
In a potato field near the Netherlands’ border with Belgium, Dutch farmer Jacob van den Borne is seated in the cabin of an immense harvester before an instrument panel worthy of the starship Enterprise. From his perch 10 feet above the ground, he’s monitoring two drones—a driverless tractor roaming the fields and a quadcopter in the air—that provide detailed readings on soil chemistry, water content, nutrients, and growth, measuring the progress of every plant down to the individual potato. Van den Borne’s production numbers testify to the power of this “precision farming,” as it’s known. The global average yield of potatoes per acre is about nine tons. Van den Borne’s fields reliably produce more than 20.
That copious output is made all the more remarkable by the other side of the balance sheet: inputs. Almost two decades ago, the Dutch made a national commitment to sustainable agriculture under the rallying cry 'Twice as much food using half as many resources.' (bron: National Geographic)
Lees en kijk hier verder op National Geographic
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- duurzaam
- kennis
- National Geographic
- taboe
- PR
- hunger
- patriot
- Nederland
- hardnekkig
- reportage
- boeren
- argument
- new paths
- fight
- landbouwland
- trots op Nederland
- innovation
- pioneering
- hulde
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
- Echte dames, echte croquet: Van Dobben viert karakter
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales... 10-10-2025
- Kinderen grijpen naar Whopper in... 08-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes