V&D terug als online warenhuis

V&D terug als online warenhuis
  • Food-en-retail
  • 4 sep 2018 @ 21:15
  • 14881 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
  • ZakelijkWinkelenMarketing

V&D is terug. De warenhuisketen maakt zijn rentree als e-commerce speler. ‘Er zijn nog miljoenen voormalig V&D-klanten’, zegt merkeigenaar Ronald van Zetten tegen Twinkle. ‘Vanaf nu gaat het boompje weer groeien.’

De primeur van MT-zuster Twinkle spreekt zich intussen rond via andere media, zoals ANP.

Met een breed productaanbod van 12 categorieën verschijnt V&D morgen, 5 september 2018, onverwacht opnieuw aan de Nederlandse retailhorizon. Na bijna drie jaar radiostilte, volgend op het faillissement van de keten op Oudjaarsdag 2015, keert het warenhuis morgenochtend vroeg als pure player terug.

From scratch
‘We vinden het best wel spannend’, zegt ondernemer Ronald van Zetten tegen Twinkle. In het komende nummer, dat verschijnt op 16 oktober, vertelt hij uitgebreid over ‘V&D 2.0’. Samen met zakenpartners Roland Kahn en Jaco Scheffers kocht Van Zetten in juni 2016 de merkrechten van de teloorgegane keten. Hoewel V&D aanvankelijk snel online door zou starten, bleek de IT-structuur aan alle kanten te rammelen. Zelfs zodanig dat een online terugkeer volgens de heren tegen 2017 ‘definitief’ van de baan was. Sinds begin 2018 is achter de schermen hard gewerkt aan een volledige herstructurering van de backend en is V&D klaargestoomd voor een online hergeboorte.

V&D was een keten van warenhuizen in Nederland. Het warenhuis werd in 1887 opgericht door de zwagers Willem Vroom en Anton Dreesmann. Het eerste filiaal bevond zich aan de Weesperstraat in Amsterdam. Lees hier verder. (bron: Twinkle)

Lees hier meer over V&D op platform Food&Retail van MT

 


Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken