Amsterdamse bitterballen en Rotterdamse burgers in nieuwe Scheveningse Foodhall

Amsterdamse bitterballen en Rotterdamse burgers in nieuwe Scheveningse Foodhall
  • Food-en-retail
  • 27 aug 2020 @ 08:24
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ConsumentenFood

Vanaf nu kunnen 'foodies', flaneerders en pierewaaiers hun hart ophalen op de vernieuwde Noordboulevard, bij de Foodhall Scheveningen: een project van horecaondernemer Won Yip.

De Noordboulevard heeft afgelopen maanden een metamorfose ondergaan en moet de nieuwe 'place to be' van de kuststad worden. 'Door de plaatsing van de stands aan de zijkanten is er genoeg ruimte om volgens de RIVM-richtlijnen een gerecht bij een van de achttien foodstands te bestellen. Bovendien zorgt het ventilatiesysteem met honderd procent buitenlucht voor een continue toevoer van frisse lucht. Ook het extra grote terras met uitzicht op zee zorgt ervoor dat gasten de RIVM-richtlijnen kunnen volgen', meldt de Snackkkoerier.

Achttien foodconcepten
De nieuwe foodhall telt achttien 'wereldse keukens', waaronder de hamburgers van Diego’s uit Rotterdam en de bitterballen van de Ballenbar uit Amsterdam. Ook de bekende churros bij Churros & More en friet bij steakhouse De Resident zijn er te vinden. Nieuwe concepten zijn Meat on a Sitck, Saigon Streetfood en Dim Sum bij Wan Tasem. Pad Thai en Gyros Express zijn concepten die in Nederland al bekendheid genieten.

Genoeg keuze
‘Dit was een project dat ik niet wilde afslaan’, zei Yip in een eerder interview met Misset Horeca over de Foodhall Scheveningen. Een meerderheidsbelang van 51 procent krijgt zijn bedrijf Yip Group. ‘De rest laten we over aan lokale partners.’ Met bekende (lokale) foodondernemers en spannende nieuwkomers is er volgens de ondernemer qua gerechten ruim genoeg keuze voor iedereen. 
(PvWK, bronnen: Snackkoerier, MH)


De legendarische churros van Churros & More

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken