Dille en Kamille neemt Hutspot over

Dille en Kamille neemt Hutspot over
  • Food-en-retail
  • 17 feb 2021 @ 11:49
  • 12177 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

Familiebedrijf Dille & Kamille neemt de activa van het onlangs failliet verklaarde retailmerk Hutspot over. Men wil het merk nieuw leven inblazen en herstart de Hutspot-formule in de oorspronkelijke eerste winkel op de Van Woustraat in Amsterdam.

Daarna volgt waarschijnlijk Eindhoven. De zes overige winkels in Nederland worden voorlopig gesloten. Het idee is om Hutspot te herpositioneren als een duurzaam lifestyle merk. Op zo kort mogelijk termijn wil Hutspot op andere locaties in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam West heropenen.

De winkels in Amsterdam en Eindhoven openen wanneer de lockdown voor winkels in Nederland wordt opgeheven door de regering. Hutspot wil nog dit jaar een online platform starten waar creatieve en duurzame merken worden aangeboden. Dille kiest ervoor om het duurzame karakter dat in het merk zat meer te accentueren.  Uiteraard met behoud van alle sterke punten die het merk Hutspot reeds in zich heeft. Medeoprichter Nick van Aalst blijft bij de herstart van Hutspot betrokken.

Algemeen directeur Hans Geels van Dille & Kamille is blij met de nieuwe aanwinst: 'We zijn blij dat we Hutspot mogen voortzetten. Beide bedrijven willen mensen helpen om bewust en duurzaam te genieten van het leven. Hutspot is net als Dille & Kamille een concept gedreven merk en heel veel van dit soort sterke concept merken kent Nederland niet. Vandaar dat we onze kennis en die van Hutspot willen bundelen om er een financieel gezond bedrijf van te maken.'

Nick van Aalst, medeoprichter van Hutspot zegt: 'Voor mij was het boek Hutspot nog niet gesloten. Ik heb veel vertrouwen in de nieuwe plannen en wil graag helpen om in mijn nieuwe rol deze doorstart tot een succes te maken.'
(PvWK, foto: HTSPT in eerdere tijden)


Dille&Kamille-winkel in Leuven. Meer info klik hier.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken