Dille en Kamille neemt Hutspot over
- Food-en-retail
- 17 feb 2021 @ 11:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 17 feb 2021 @ 11:49
- Peter van Woensel Kooy
Familiebedrijf Dille & Kamille neemt de activa van het onlangs failliet verklaarde retailmerk Hutspot over. Men wil het merk nieuw leven inblazen en herstart de Hutspot-formule in de oorspronkelijke eerste winkel op de Van Woustraat in Amsterdam.
Daarna volgt waarschijnlijk Eindhoven. De zes overige winkels in Nederland worden voorlopig gesloten. Het idee is om Hutspot te herpositioneren als een duurzaam lifestyle merk. Op zo kort mogelijk termijn wil Hutspot op andere locaties in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam West heropenen.
De winkels in Amsterdam en Eindhoven openen wanneer de lockdown voor winkels in Nederland wordt opgeheven door de regering. Hutspot wil nog dit jaar een online platform starten waar creatieve en duurzame merken worden aangeboden. Dille kiest ervoor om het duurzame karakter dat in het merk zat meer te accentueren. Uiteraard met behoud van alle sterke punten die het merk Hutspot reeds in zich heeft. Medeoprichter Nick van Aalst blijft bij de herstart van Hutspot betrokken.
Algemeen directeur Hans Geels van Dille & Kamille is blij met de nieuwe aanwinst: 'We zijn blij dat we Hutspot mogen voortzetten. Beide bedrijven willen mensen helpen om bewust en duurzaam te genieten van het leven. Hutspot is net als Dille & Kamille een concept gedreven merk en heel veel van dit soort sterke concept merken kent Nederland niet. Vandaar dat we onze kennis en die van Hutspot willen bundelen om er een financieel gezond bedrijf van te maken.'
Nick van Aalst, medeoprichter van Hutspot zegt: 'Voor mij was het boek Hutspot nog niet gesloten. Ik heb veel vertrouwen in de nieuwe plannen en wil graag helpen om in mijn nieuwe rol deze doorstart tot een succes te maken.'
(PvWK, foto: HTSPT in eerdere tijden)
Dille&Kamille-winkel in Leuven. Meer info klik hier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Hutspot
- Hans Geels
- retailmerk
- Amsterdam
- nieuw leven
- inblazen
- marketing
- retail
- Dille & Kamille
- oorspronkelijk
- formule
- familiebedrijf
- merk
- merk
- health
- winkel
- Van Woustraat
- wellbeing
- warenhuis
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing