Dille en Kamille neemt Hutspot over
- Food-en-retail
- 17 feb 2021 @ 11:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 17 feb 2021 @ 11:49
- Peter van Woensel Kooy
Familiebedrijf Dille & Kamille neemt de activa van het onlangs failliet verklaarde retailmerk Hutspot over. Men wil het merk nieuw leven inblazen en herstart de Hutspot-formule in de oorspronkelijke eerste winkel op de Van Woustraat in Amsterdam.
Daarna volgt waarschijnlijk Eindhoven. De zes overige winkels in Nederland worden voorlopig gesloten. Het idee is om Hutspot te herpositioneren als een duurzaam lifestyle merk. Op zo kort mogelijk termijn wil Hutspot op andere locaties in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam West heropenen.
De winkels in Amsterdam en Eindhoven openen wanneer de lockdown voor winkels in Nederland wordt opgeheven door de regering. Hutspot wil nog dit jaar een online platform starten waar creatieve en duurzame merken worden aangeboden. Dille kiest ervoor om het duurzame karakter dat in het merk zat meer te accentueren. Uiteraard met behoud van alle sterke punten die het merk Hutspot reeds in zich heeft. Medeoprichter Nick van Aalst blijft bij de herstart van Hutspot betrokken.
Algemeen directeur Hans Geels van Dille & Kamille is blij met de nieuwe aanwinst: 'We zijn blij dat we Hutspot mogen voortzetten. Beide bedrijven willen mensen helpen om bewust en duurzaam te genieten van het leven. Hutspot is net als Dille & Kamille een concept gedreven merk en heel veel van dit soort sterke concept merken kent Nederland niet. Vandaar dat we onze kennis en die van Hutspot willen bundelen om er een financieel gezond bedrijf van te maken.'
Nick van Aalst, medeoprichter van Hutspot zegt: 'Voor mij was het boek Hutspot nog niet gesloten. Ik heb veel vertrouwen in de nieuwe plannen en wil graag helpen om in mijn nieuwe rol deze doorstart tot een succes te maken.'
(PvWK, foto: HTSPT in eerdere tijden)
Dille&Kamille-winkel in Leuven. Meer info klik hier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- oorspronkelijk
- merk
- marketing
- retailmerk
- Hutspot
- formule
- Hans Geels
- wellbeing
- Van Woustraat
- health
- nieuw leven
- retail
- winkel
- merk
- warenhuis
- Amsterdam
- Dille & Kamille
- familiebedrijf
- inblazen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers