Dille en Kamille neemt Hutspot over
- Food-en-retail
- 17 feb 2021 @ 11:49
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenFood
- 17 feb 2021 @ 11:49
- Peter van Woensel Kooy
Familiebedrijf Dille & Kamille neemt de activa van het onlangs failliet verklaarde retailmerk Hutspot over. Men wil het merk nieuw leven inblazen en herstart de Hutspot-formule in de oorspronkelijke eerste winkel op de Van Woustraat in Amsterdam.
Daarna volgt waarschijnlijk Eindhoven. De zes overige winkels in Nederland worden voorlopig gesloten. Het idee is om Hutspot te herpositioneren als een duurzaam lifestyle merk. Op zo kort mogelijk termijn wil Hutspot op andere locaties in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam West heropenen.
De winkels in Amsterdam en Eindhoven openen wanneer de lockdown voor winkels in Nederland wordt opgeheven door de regering. Hutspot wil nog dit jaar een online platform starten waar creatieve en duurzame merken worden aangeboden. Dille kiest ervoor om het duurzame karakter dat in het merk zat meer te accentueren. Uiteraard met behoud van alle sterke punten die het merk Hutspot reeds in zich heeft. Medeoprichter Nick van Aalst blijft bij de herstart van Hutspot betrokken.
Algemeen directeur Hans Geels van Dille & Kamille is blij met de nieuwe aanwinst: 'We zijn blij dat we Hutspot mogen voortzetten. Beide bedrijven willen mensen helpen om bewust en duurzaam te genieten van het leven. Hutspot is net als Dille & Kamille een concept gedreven merk en heel veel van dit soort sterke concept merken kent Nederland niet. Vandaar dat we onze kennis en die van Hutspot willen bundelen om er een financieel gezond bedrijf van te maken.'
Nick van Aalst, medeoprichter van Hutspot zegt: 'Voor mij was het boek Hutspot nog niet gesloten. Ik heb veel vertrouwen in de nieuwe plannen en wil graag helpen om in mijn nieuwe rol deze doorstart tot een succes te maken.'
(PvWK, foto: HTSPT in eerdere tijden)
Dille&Kamille-winkel in Leuven. Meer info klik hier.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- winkel
- warenhuis
- formule
- marketing
- Amsterdam
- wellbeing
- merk
- retail
- familiebedrijf
- Van Woustraat
- oorspronkelijk
- Hutspot
- nieuw leven
- Hans Geels
- inblazen
- merk
- health
- retailmerk
- Dille & Kamille
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes