VanMoof: service-uitbreiding in 50 steden
- Food-en-retail
- 17 mrt 2021 @ 08:46
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Consumenten
- 17 mrt 2021 @ 08:46
- Sjaak Hoogkamer
VanMoof gaat de klantenservice en de klantervaring aanpakken. Na de stijgende verkoop van e-bikes wereldwijd wil het merk fors investeren in het aantal servicepunten in 50 steden.
Dit netwerk, gecombineerd met app-ondersteuning en diagnostische oplossingen op afstand, is VanMoofs antwoord op de verwachtingen en behoeftes van haar klanten.
Met een vernieuwd ‘ecosysteem’ dat volledig rond haar gebruikers is opgebouwd, maakt VanMoof van service haar nummer één prioriteit.
Dit zogenaamde ecosysteem komt op een belangrijk moment aldus VanMoof, aangezien de verkoop van e-bikes in de afgelopen 12 maanden meer dan verdrievoudigd is. Inmiddels telt VanMoof meer dan 150.000 gebruikers wereldwijd. Sinds 2019 is het aantal kalnten zelfs vervijfvoudigd, een groei die vereist - zowel online als offline - om ‘tot een dienstverlening van topniveau te komen.’ Het doel van VanMoof is om wereldwijd overal on-demand en on-site service te bieden, waar de gebruiker zich ook bevindt.
‘We hebben de tweede helft van 2020 besteed aan het luisteren naar onze riders en het opnieuw vormgeven van ons dienstenaanbod op onze digitale kanalen. Nu zijn we klaar om de ervaring van onze fysieke dienst over de hele wereld uit te rollen,’ zegt Taco Carlier, medeoprichter van VanMoof.
Sinds de lancering van VanMoofs nieuwe S3 & X3-modellen in april 2020, heeft het merk goed geluisterd naar de klant om verbeterpunten te identificeren. ‘Een verbeterde fysieke aanwezigheid en naadloze integratie van diensten stonden het hoogst op de wensenlijst van de community,’ aldus Carlier.
Van 8 naar 50 steden
In de komende zes maanden zal VanMoof haar fysieke aanwezigheid van 8 naar 50 steden uitbreiden. Om ook buiten de Brand Store-steden topservice te kunnen bieden, worden in het kader van de wereldwijde service-uitbreiding 14 Service Hubs geopend in Europa, de VS en Japan. In elk van deze hubs kan de klant terecht voor testritten, check-ups en reparaties. Daarnaast gaat VanMoof samenwerken met meer dan 60 gecertificeerde partnerwinkels en fietsenmakers.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing