Van Gogh Museum lanceert op zonnebloem geïnspireerde geur
- Food-en-retail
- 4 aug 2021 @ 11:25
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Kunst & CultuurMarketing
- 4 aug 2021 @ 11:25
- Peter van Woensel Kooy
Yvonne Nassar, hoofd marcom Van Gogh Museum, spreekt van een: 'Sunflower Pop'. 'Deze week lanceren we ons parfum met Floral Street.' De vermaarde zonnebloemen van Vincent vormen de inspiratiebron.
De oprichter van dit duurzame Britse beautymerk, Michelle Feeney is volgens Nassar dol op de natuur en liet zich voor deze samenwerking inspireren door deze prachtige uitspraak van Vincent van Gogh aan zijn broer Theo (Londen 30 april 1874):
‘Als men waarachtig van de natuur houdt dan vindt men ’t overal mooi.’
Floral Street staat bekend als een beautymerk dat duurzame geuren creëert, samengesteld uit ingrediënten die traceerbaar zijn van bron tot geur. Van Goghs passie voor de natuur inspireerden Floral Street en het Van Gogh Museum tot de samenwerking. ‘Ik vind het een eer dat Floral Street is gekozen als eerste parfumpartner van het Van Gogh Museum. Vincent van Goghs uitspraak “Als men waarachtig van de natuur houdt dan vindt men ’t overal mooi” vormde de inspiratiebron voor deze duurzame geur die respect betoont aan het milieu. Door deze samenwerking kunnen wij ons verhaal op een nieuwe manier vertellen en de schoonheid van kunst en parfum laten samenkomen', zegt Michelle Feeney, oprichter van Floral Street.
Schoonheid van Zuid-Frankrijk
Sunflower Pop is gecreëerd door meesterparfumeur Jérôme Epinette, die wordt geroemd om zijn vakmanschap en kennis van duurzame, natuurlijke ingrediënten. Het parfum is veganistisch en dierproefvrij gemaakt, aldus de makers. ‘Het idee was de zinderende schoonheid van Zuid-Frankrijk te vangen en daarnaast ook op een of andere manier het verloop van de dag te schilderen. Ik begon met een krachtige boventoon waarin de ochtendzon stralend tot leven komt met citrus- en fruittonen, terwijl de middentoon de middaghitte neerzet in een vol, kleurrijk bloemenpalet. De ondertoon brengt ons dan naar de vroege avond met ineens een vleugje verkwikkende zoetheid en een hint van onvermoede warmte, wat het zowel speels maakt als weelderig', legt Epinette uit.
Zonnebloemen als inspiratiebron
Vincent van Gogh maakte zijn meesterwerk met bloeiende en verwelkende zonnebloemen in 1889 in een periode van optimisme tijdens zijn verblijf in het Zuid-Franse Arles. Zonnebloemen hadden een speciale betekenis voor Van Gogh: ze drukten vriendschap en dankbaarheid uit. Dit tijdloze schilderij uit de permanente collectie van het Van Gogh Museum in Amsterdam leverde als gezegd de inspiratie voor het nieuwe Sunflower Pop parfum.
(PvWK)
Het bijzondere parfum is te koop via de Van Gogh Museum shop, https://floralstreet.com en in de Bijenkorf.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- inspiratiebron
- hoofd marcom
- zonnebloemen
- Vincent
- parfum
- Yvonne Nassar
- Floral Street.
- Van Gogh Museum
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing