Jamin: 'Chocoladeletters vliegen ‘te snel’ de deur uit'
- Food-en-retail
- 19 nov 2021 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 19 nov 2021 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
Door de grote vraag, beperkte grondstoffen en personeelstekorten in de fabrieken verloopt de aanlevering van chocoladeletters momenteel erg moeizaam. 'Hoe houden we de schappen gevuld', reageert marketingmanager Rob Hendriks van Jamin.
'Waar we eerder met Pasen grote zorgen maakte om te blijven zitten met grote restvoorraden, is dit nu een totaal ander verhaal.'Halflege schappen zien er niet aantrekkelijk uit en is niet een bepaald goede reclame, stelt Hendriks.
De landelijke snoep speciaalzaak houdt zich normaal aan dit spreekwoord maar maakt deze keer een uitzondering. 'Als alternatief om schappen te vullen maken we van de meest bijzondere chocoladeletters, de hardlopers, exclusieve custom sneakers. Last minute is er een plan gesmeed om bestaande sneakers volledig te customizen aan de hand van onze meest bijzondere chocoladeletters.' Lege gaten worden nu dus opgevuld met 'custom sneakers met als thema de Chocoladeletters (zie ook foto onder).
'Met uiteenlopende chocoladeletter thema’s zoals Sushi, Robot, Hot & Sour, Tongue painter en Vegan maakt het een mooie basis voor een sneaker design. De specifieke kenmerken van de letters vind je dan ook terug in het design van 8 verschillende chocoladeletter sneakers. Na de interne presentatie heeft een groot deel van de winkels direct ook extra sneakers ingekocht voor eigen personeel', vervolgt Hendriks met een knipoog, 'Wat begonnen is als grap, om als alternatief de schappen mee te vullen, heeft toch geresulteerd in stiekem hele toffe sneakers, zeker voor verzamelaars. De cookiemonster letter is bijvoorbeeld door vertaald naar een Fluffy blauwe schoen en onze vegan letters zijn nu verwerkt in een 100% veganistische schoen gemaakt van uitsluitend biomaterialen. De schappen ogen op deze manier lekker gevuld en de sneakers sluiten helemaal bij de doelgroep voor deze extreme letters.'
Per winkel kan je vanaf 24 november 2021 nu een heel beperkt aantal Jamin sneakers kopen die per bestelling custom wordt gemaakt. 'Een uniek cadeau voor de feestdagen of de echte Jamin fan.' Daarnaast zijn de schoenen ook te winnen middels ludieke acties via social-media, aldus de retailer.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketingmanager
- 5 december
- Sint
- personeelstekort
- cacao
- custom sneakers
- dm
- Jamin
- lekkers
- schoen zetten
- snoep
- Rob Hendriks
- chocoladeletter
- grote vraag
- Piet
- beperkte grondstoffen
- zingen
- zoet
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing