Jamin: 'Chocoladeletters vliegen ‘te snel’ de deur uit'
- Food-en-retail
- 19 nov 2021 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 19 nov 2021 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
Door de grote vraag, beperkte grondstoffen en personeelstekorten in de fabrieken verloopt de aanlevering van chocoladeletters momenteel erg moeizaam. 'Hoe houden we de schappen gevuld', reageert marketingmanager Rob Hendriks van Jamin.
'Waar we eerder met Pasen grote zorgen maakte om te blijven zitten met grote restvoorraden, is dit nu een totaal ander verhaal.'Halflege schappen zien er niet aantrekkelijk uit en is niet een bepaald goede reclame, stelt Hendriks.
De landelijke snoep speciaalzaak houdt zich normaal aan dit spreekwoord maar maakt deze keer een uitzondering. 'Als alternatief om schappen te vullen maken we van de meest bijzondere chocoladeletters, de hardlopers, exclusieve custom sneakers. Last minute is er een plan gesmeed om bestaande sneakers volledig te customizen aan de hand van onze meest bijzondere chocoladeletters.' Lege gaten worden nu dus opgevuld met 'custom sneakers met als thema de Chocoladeletters (zie ook foto onder).
'Met uiteenlopende chocoladeletter thema’s zoals Sushi, Robot, Hot & Sour, Tongue painter en Vegan maakt het een mooie basis voor een sneaker design. De specifieke kenmerken van de letters vind je dan ook terug in het design van 8 verschillende chocoladeletter sneakers. Na de interne presentatie heeft een groot deel van de winkels direct ook extra sneakers ingekocht voor eigen personeel', vervolgt Hendriks met een knipoog, 'Wat begonnen is als grap, om als alternatief de schappen mee te vullen, heeft toch geresulteerd in stiekem hele toffe sneakers, zeker voor verzamelaars. De cookiemonster letter is bijvoorbeeld door vertaald naar een Fluffy blauwe schoen en onze vegan letters zijn nu verwerkt in een 100% veganistische schoen gemaakt van uitsluitend biomaterialen. De schappen ogen op deze manier lekker gevuld en de sneakers sluiten helemaal bij de doelgroep voor deze extreme letters.'
Per winkel kan je vanaf 24 november 2021 nu een heel beperkt aantal Jamin sneakers kopen die per bestelling custom wordt gemaakt. 'Een uniek cadeau voor de feestdagen of de echte Jamin fan.' Daarnaast zijn de schoenen ook te winnen middels ludieke acties via social-media, aldus de retailer.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 5 december
- marketingmanager
- Piet
- Jamin
- zoet
- personeelstekort
- lekkers
- schoen zetten
- Sint
- dm
- Rob Hendriks
- grote vraag
- zingen
- custom sneakers
- cacao
- beperkte grondstoffen
- chocoladeletter
- snoep
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers