Jamin: 'Chocoladeletters vliegen ‘te snel’ de deur uit'
- Food-en-retail
- 19 nov 2021 @ 10:19
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 19 nov 2021 @ 10:19
- Peter van Woensel Kooy
Door de grote vraag, beperkte grondstoffen en personeelstekorten in de fabrieken verloopt de aanlevering van chocoladeletters momenteel erg moeizaam. 'Hoe houden we de schappen gevuld', reageert marketingmanager Rob Hendriks van Jamin.
'Waar we eerder met Pasen grote zorgen maakte om te blijven zitten met grote restvoorraden, is dit nu een totaal ander verhaal.'Halflege schappen zien er niet aantrekkelijk uit en is niet een bepaald goede reclame, stelt Hendriks.
De landelijke snoep speciaalzaak houdt zich normaal aan dit spreekwoord maar maakt deze keer een uitzondering. 'Als alternatief om schappen te vullen maken we van de meest bijzondere chocoladeletters, de hardlopers, exclusieve custom sneakers. Last minute is er een plan gesmeed om bestaande sneakers volledig te customizen aan de hand van onze meest bijzondere chocoladeletters.' Lege gaten worden nu dus opgevuld met 'custom sneakers met als thema de Chocoladeletters (zie ook foto onder).
'Met uiteenlopende chocoladeletter thema’s zoals Sushi, Robot, Hot & Sour, Tongue painter en Vegan maakt het een mooie basis voor een sneaker design. De specifieke kenmerken van de letters vind je dan ook terug in het design van 8 verschillende chocoladeletter sneakers. Na de interne presentatie heeft een groot deel van de winkels direct ook extra sneakers ingekocht voor eigen personeel', vervolgt Hendriks met een knipoog, 'Wat begonnen is als grap, om als alternatief de schappen mee te vullen, heeft toch geresulteerd in stiekem hele toffe sneakers, zeker voor verzamelaars. De cookiemonster letter is bijvoorbeeld door vertaald naar een Fluffy blauwe schoen en onze vegan letters zijn nu verwerkt in een 100% veganistische schoen gemaakt van uitsluitend biomaterialen. De schappen ogen op deze manier lekker gevuld en de sneakers sluiten helemaal bij de doelgroep voor deze extreme letters.'
Per winkel kan je vanaf 24 november 2021 nu een heel beperkt aantal Jamin sneakers kopen die per bestelling custom wordt gemaakt. 'Een uniek cadeau voor de feestdagen of de echte Jamin fan.' Daarnaast zijn de schoenen ook te winnen middels ludieke acties via social-media, aldus de retailer.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- grote vraag
- chocoladeletter
- Jamin
- schoen zetten
- personeelstekort
- beperkte grondstoffen
- 5 december
- Rob Hendriks
- Piet
- custom sneakers
- snoep
- marketingmanager
- Sint
- cacao
- lekkers
- zingen
- dm
- zoet
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- [marketeer 237] Patricia Douma - marcombazin Dopper: 'Wij zijn...
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
- AAlcoholvrij speciaalbier groeit... 27-11-2025
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




