Dirk gaat op de kleintjes letten
- Food-en-retail
- 18 mei 2022 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 mei 2022 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
Dirk van den Broek gaat vanaf 1 juni stoppen met tv-reclame. De reden is dat ze naar eigen zeggen ‘in deze tijd alles op alles willen zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’
In de komende twee weken sluit Dirk af met een terugblik op de rijke historie tv-reclame van de supermarktketen voordat op 1 juni de zendtijd voor Dirk van den Broek stopt.
Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: ‘In tijden dat alles alleen maar duurder wordt in de supermarkt, willen wij kosten besparen. Daar passen grote budgetten voor tv en zendtijd op dit moment niet bij. Onze klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op ons.’
Nieuwe winkels
Het einde van tv reclame voor de discounter betekent niet dat het merk uit het straatbeeld verdwijnt. Het familiebedrijf blijft naar eigen zeggen investeren in nieuwe- en al bestaande winkels, onder andere door Scan&Go te introduceren in alle winkels. Deze maand opent Dirk drie winkels; twee in Rotterdam en een winkel in Utrecht. Over enkele maanden komt daar ook nog een winkel in Den Haag bij waar een supermarkt wordt geopend in het Rock Palace. De komende jaren wil Dirk van den Broek jaarlijks 10 tot 15 nieuwe winkels openen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing