Dirk gaat op de kleintjes letten
- Food-en-retail
- 18 mei 2022 @ 11:14
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 18 mei 2022 @ 11:14
- Sjaak Hoogkamer
Dirk van den Broek gaat vanaf 1 juni stoppen met tv-reclame. De reden is dat ze naar eigen zeggen ‘in deze tijd alles op alles willen zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’
In de komende twee weken sluit Dirk af met een terugblik op de rijke historie tv-reclame van de supermarktketen voordat op 1 juni de zendtijd voor Dirk van den Broek stopt.
Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: ‘In tijden dat alles alleen maar duurder wordt in de supermarkt, willen wij kosten besparen. Daar passen grote budgetten voor tv en zendtijd op dit moment niet bij. Onze klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op ons.’
Nieuwe winkels
Het einde van tv reclame voor de discounter betekent niet dat het merk uit het straatbeeld verdwijnt. Het familiebedrijf blijft naar eigen zeggen investeren in nieuwe- en al bestaande winkels, onder andere door Scan&Go te introduceren in alle winkels. Deze maand opent Dirk drie winkels; twee in Rotterdam en een winkel in Utrecht. Over enkele maanden komt daar ook nog een winkel in Den Haag bij waar een supermarkt wordt geopend in het Rock Palace. De komende jaren wil Dirk van den Broek jaarlijks 10 tot 15 nieuwe winkels openen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




