Dirk gaat op de kleintjes letten

Dirk gaat op de kleintjes letten
  • Food-en-retail
  • 18 mei 2022 @ 11:14
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Dirk van den Broek gaat vanaf 1 juni stoppen met tv-reclame. De reden is dat ze naar eigen zeggen ‘in deze tijd alles op alles willen zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’

In de komende twee weken sluit Dirk af met een terugblik op de rijke historie tv-reclame van de supermarktketen voordat op 1 juni de zendtijd voor Dirk van den Broek stopt.

Marcel Huizing, algemeen directeur Dirk van den Broek over de beslissing: ‘In tijden dat alles alleen maar duurder wordt in de supermarkt, willen wij kosten besparen. Daar passen grote budgetten voor tv en zendtijd op dit moment niet bij.  Onze klanten moeten zeker in deze tijd kunnen rekenen op ons.’

 Nieuwe winkels

Het einde van tv reclame voor de discounter betekent niet dat het merk uit het straatbeeld verdwijnt. Het familiebedrijf blijft naar eigen zeggen investeren in nieuwe- en al bestaande winkels, onder andere door Scan&Go te introduceren in alle winkels. Deze maand opent Dirk drie winkels; twee in Rotterdam en een winkel in Utrecht. Over enkele maanden komt daar ook nog een winkel in Den Haag bij waar een supermarkt wordt geopend in het Rock Palace. De komende jaren wil Dirk van den Broek jaarlijks 10 tot 15 nieuwe winkels openen.



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken