Lay''s presenteert nieuwe merknaam Frietje Satésaus en Patatje Mayo

Lay''s presenteert nieuwe merknaam Frietje Satésaus en Patatje Mayo
  • Food-en-retail
  • 11 okt 2022 @ 08:52
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieFood

Met een nieuwe merknaam wil Lay's het eeuwigdurende debat tussen 'friet' en 'patat' beslechten. Lay’s lanceerde eerder dit jaar de chipssmaken Lay’s Patatje Mayo en Lay’s Frietje Satésaus.

Zowel de smaken als de kans om een verzoenende naam te verzinnen werden naar eigen zeggen 'uitbundig onthaald door de consument'. Deze nieuwe merknaam wordt nu letterlijk met toeters en bellen aangekondigd. Nederland heeft met elkaar zijn stem laten horen en schrijft geschiedenis met Lay’s Hieperdepiepers.

Een smakelijke zoektocht
ln samenwerking met sausspecialisten Wijko en Remia lanceerde Lay’s eerder dit jaar de Iconic Local Flavours met de twee nieuwe chipssmaken Lay’s Patatje Mayo en Lay’s Frietje Satésaus. Hiermee wakkerde het chipsmerk het eeuwigdurende friet-versus-patat-debat aan, om daarna de strijdbijl voorgoed te begraven. Lay’s daagde Nederland uit om een verenigende naam te verzinnen die alle inwoners zou vertegenwoordigen. Iedereen die wilde, kon een naam inzenden en/of stemmen op zijn of haar favoriet. Met een opvallend aantal inzendingen voor Lay’s Hieperdepiepers als nieuwe en feestelijke naam komt er een einde aan deze smakelijke discussie en krijgen de smaken Mayo en Satésaus eenzelfde noemer.

Hieperdepiepers als smaaknaam
Normaal gebruiken Nederlanders het liedje ‘Lang zal ze leven’ uitsluitend voor verjaardagen, maar voor een feestelijke gebeurtenis als deze maken we graag een uitzondering. Want we breien niet iedere dag een einde aan een heikel debat als patat versus friet. Vanuit deze feestelijke speling van woorden is de nieuwe naam Lay’s Hieperdepiepers ontstaan, met als extraatje ‘piepers’ als verwijzing naar aardappelen. Wat een match, niet? Vanaf oktober 2022 zijn Lay’s Hieperdepiepers Satésaus en Lay’s Hieperdepiepers Mayo met hun nieuwe naam in heel Nederland verkrijgbaar.
(PvWK)

Over PepsiCo
'PepsiCo’s producten worden meer dan een miljard keer genuttigd per dag door consumenten in meer dan 200 landen en regio’s over heel de wereld. PepsiCo had in 2020 een netto-omzet van meer dan 70 miljard dollar, gedreven door een portfolio dat uit zowel voeding- als drankmerken dat onder meer Lay’s, Gatorade, Pepsi-Cola, Quaker, Tropicana en SodaStream omvat. Het productportfolio van PepsiCo biedt een breed scala aan smakelijke voedingsmiddelen en dranken, waaronder 23 merken die elk een geschatte retail jaaromzet hebben van meer dan 1 miljard dollar. Onze visie is om PepsiCo te positioneren als wereldleider in voedingsmiddelen en dranken door ‘Winning with Purpose’. Deze visie weerspiegelt dan ook onze ambitie om te winnen op een duurzame manier en om in alle aspecten van het bedrijf een zeker ‘doel’ te verankeren. Bezoek www.pepsico.nl voor meer informatie.'

(bron: Pepsico)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken