De Beren lanceert 'Proef de Spanning' WK campagne
- Food-en-retail
- 15 nov 2022 @ 11:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2022 @ 11:29
- Michiel van Zaane
Restaurantketen De beren zet met hun nieuwe WK campagne in op ‘Proef de Spanning’. Een campagne met een focus op een groot landelijk bereik, zowel online -als offline. DJ Paul Elstak en voetbalicoon John de Wolf zijn aangetrokken als ambassadeurs.
Paul Elstak heeft speciaal voor De Beren een track gemaakt, die terugkomt in de tv-commercial. John de Wolf wordt het gezicht van deze campagne en is te zien in de uitingen. Marketingmanager Marjolein Mens over de campagne: ‘Na 8 jaar wachten, kijkt iedereen reikhalzend uit naar deze bijzondere editie van het WK. Wat is er nu leuker dan samen met vrienden en familie naar het Nederlands elftal kijken? Voetbal brengt ons samen, net zoals lekker eten dat doet. Deze verbinding is een rode draad bij alle De Beren restaurants en bezorgrestaurants en willen we met onze WK campagne benadrukken.’
Winactie social media
Met de inzet van een breed scala aan media, zoals tv-commercials op NPO, snelwegmasten, abri’s, online advertenties en social content, zet De Beren in op een zo’n groot mogelijk bereik. Daarnaast loopt er ook een winactie via de social media-kanalen. Deelnemers maken kans op een WK-feest tijdens de wedstrijd op 25 november tussen Nederland en Qatar. Een geheel verzorgde avond met alles erop en eraan voor een volledig elftal vrienden.
Twijfel
Toch was er even twijfel voordat De Beren besloot door te zetten met de WK campagne. De situatie in Qatar en de schending van mensenrechten ligt gevoelig. Geheel terecht is er uitvoerig nagedacht over de gepastheid van de uitingen. ‘We hebben in eerste instantie getwijfeld of we wel door moesten gaan met onze WK campagne. Een campagne waar we trots op zijn. Maar wel met de vraag of we dit naar buiten moeten brengen. Met onze WK campagne willen we vooral laten zien dat wij supporter zijn van voetballend Nederland. Dat eten en voetbal verbindt, net als samen kijken naar Oranje. Want dat zullen ongetwijfeld heel veel mensen gaan doen. We focussen ons op de spanning die wordt opgebouwd tijdens de wedstrijden en het samen achter Oranje staan. Wij steunen nadrukkelijk Oranje en niet het toernooi. Het zou daarbij onverdiend zijn als het Nederlands elftal niet onze steun krijgt na jaren van afwezigheid’ vertelt Mens over de keuze om door te zetten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




