De Beren lanceert 'Proef de Spanning' WK campagne
- Food-en-retail
- 15 nov 2022 @ 11:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 15 nov 2022 @ 11:29
- Michiel van Zaane
Restaurantketen De beren zet met hun nieuwe WK campagne in op ‘Proef de Spanning’. Een campagne met een focus op een groot landelijk bereik, zowel online -als offline. DJ Paul Elstak en voetbalicoon John de Wolf zijn aangetrokken als ambassadeurs.
Paul Elstak heeft speciaal voor De Beren een track gemaakt, die terugkomt in de tv-commercial. John de Wolf wordt het gezicht van deze campagne en is te zien in de uitingen. Marketingmanager Marjolein Mens over de campagne: ‘Na 8 jaar wachten, kijkt iedereen reikhalzend uit naar deze bijzondere editie van het WK. Wat is er nu leuker dan samen met vrienden en familie naar het Nederlands elftal kijken? Voetbal brengt ons samen, net zoals lekker eten dat doet. Deze verbinding is een rode draad bij alle De Beren restaurants en bezorgrestaurants en willen we met onze WK campagne benadrukken.’
Winactie social media
Met de inzet van een breed scala aan media, zoals tv-commercials op NPO, snelwegmasten, abri’s, online advertenties en social content, zet De Beren in op een zo’n groot mogelijk bereik. Daarnaast loopt er ook een winactie via de social media-kanalen. Deelnemers maken kans op een WK-feest tijdens de wedstrijd op 25 november tussen Nederland en Qatar. Een geheel verzorgde avond met alles erop en eraan voor een volledig elftal vrienden.
Twijfel
Toch was er even twijfel voordat De Beren besloot door te zetten met de WK campagne. De situatie in Qatar en de schending van mensenrechten ligt gevoelig. Geheel terecht is er uitvoerig nagedacht over de gepastheid van de uitingen. ‘We hebben in eerste instantie getwijfeld of we wel door moesten gaan met onze WK campagne. Een campagne waar we trots op zijn. Maar wel met de vraag of we dit naar buiten moeten brengen. Met onze WK campagne willen we vooral laten zien dat wij supporter zijn van voetballend Nederland. Dat eten en voetbal verbindt, net als samen kijken naar Oranje. Want dat zullen ongetwijfeld heel veel mensen gaan doen. We focussen ons op de spanning die wordt opgebouwd tijdens de wedstrijden en het samen achter Oranje staan. Wij steunen nadrukkelijk Oranje en niet het toernooi. Het zou daarbij onverdiend zijn als het Nederlands elftal niet onze steun krijgt na jaren van afwezigheid’ vertelt Mens over de keuze om door te zetten.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers