Beyond Meat hoopt afhaakmoment goede voornemens te voorkomen met content

Beyond Meat hoopt afhaakmoment goede voornemens te voorkomen met content
  • Food-en-retail
  • 16 jan 2023 @ 09:50
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • FoodMaatschappij

Uit onderzoek door Direct Research in opdracht van veganistische vleesvervanger Beyond Meat blijkt bewuster eten een van de meest genoemde voornemens voor 2023. En de meeste voornemens zijn al gesneuveld tegen de tijd dat het Blue Monday is.

Een op de vijf Nederlanders wil zijn vleesconsumptie reduceren in 2023. Bram Meijer, Marketing Director EMEA Beyond Meat: ‘Beyond Meat gaat samenwerken met online foodies om het gevreesde “afhaakmoment” van deze goede voornemens op Blue Monday om te zetten in Green Monday.’

Goede voornemens: op de eerste dag geeft 1 op de 10 het al op
45% van de ondervraagden doet dit jaar aan goede voornemens, waarvan 44% zegt bewuster te willen eten. Echter, een op de vijf respondenten zegt deze hoogstwaarschijnlijk binnen zo’n twee weken alweer op te hebben gegeven en dit breekpunt valt vaak samen met Blue Monday. Deze meest ontmoedigende dag van het jaar is vandaag.
De meest populaire voornemens onder Nederlanders zijn:
-meer bewegen (52%)
-bewuster eten (44%)
-minder druk maken (37%)
-meer tijd met vrienden en familie doorbrengen (24%)
-minder dierlijk vlees of andere dierlijke producten eten (18%).
Een op de drie respondenten geeft aan het wel lastig te vinden om goede voornemens vol te houden. Op de eerste dag geeft een op de tien het zelfs al op en na twee weken houdt een op de vijf het voor gezien. Op de vraag waarom het moeilijk is om goede voornemens vol te houden, wordt genoemd genoemd dat het teveel moeite kost of mentaal/lichamelijk te zwaar was. Op het vlak van minder vlees eten of andere dierlijke producten wordt aangegeven dat de beschikbaarheid van smaakvolle vleesvervangers (55%) en lekkere (40%) en makkelijke recepten (34%) hierbij zouden helpen om dit voornemen langer vol te houden.

Foodies
Meijer: ‘Het verheugt ons dat bijna de helft van de Nederlanders voornemens is om dit jaar bewuster te eten en dat een op vijf ook de consumptie van dierlijk vlees wil verminderen. Bij Beyond Meat willen we het graag makkelijk maken je levensstijl aan te passen of je jezelf nu identificeert als carnivoor, flexitarier, vegetariër of vegan, want onze producten zijn zo ontworpen dat ze qua textuur, bereidingswijze en smaak hetzelfde zijn als dierlijk vlees, maar dan meer planeetvriendelijk.’ Hiervoor heeft Beyond Meat de handen ineengeslagen met een aantal Nederlandse online foodies. Zij zijn gevraagd om een van hun favoriete recepten te koken met een van de producten uit het Beyond Meat-assortiment en deze vanaf Blue Monday online te delen om zo anderen te inspireren en te motiveren om plantaardig vlees te eten. Deze makkelijke en vooral ook lekkere recepten zijn te vinden via de hashtag #JanuaryandBeyond en op de website van Beyond Meat is meer kookinspiratie te vinden.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken