Nieuwe gezondheidscampagne: 'Stel je vraag aan Kruidvat'
- Food-en-retail
- 23 okt 2023 @ 07:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketingcommunicatie
- 23 okt 2023 @ 07:00
- Peter van Woensel Kooy
We hebben allemaal wel eens een gezondheidsvraag. Maar we hebben niet altijd de juiste persoon om zo'n vraag aan te stellen. Want ben je écht geholpen met de middeltjes van je moeder, de goedbedoelde tips op het schoolplein of zelf zoeken op het internet? Kruidvat haakt in.
Kruidvat vertelt in haar nieuwste campagne aan heel Nederland dat je voor écht betrouwbaar advies altijd kunt rekenen op de deskundigheid van een van de 4.000 gediplomeerde drogisten van Kruidvat. En het mooie is: die staan altijd voor je klaar, voor al je gezondheidsvragen. In de winkel, telefonisch én 24/7 online. Hiermee geeft Kruidvat invulling aan haar purpose dat iedereen het verdient om zich gezond, mooi en goed te voelen.
Lies in komische en ongemakkelijke situaties
De campagne loopt van maandag 23 oktober t/m zondag 12 november 2023 en is onder andere te horen op radio en te zien op TV en online. Uiteraard wordt de campagne ondersteund in de winkels en de folder van Kruidvat. In de TV commercial laat Lies weer op een komische manier zien hoe zij niet echt geholpen wordt door haar moeder of op het schoolplein. Ook belandt ze in een ongemakkelijke situatie als ze bij de buurman aanklopt voor advies.
Op social is een uitgebreide campagne met Kruidvat's eigen drogisten die onder het mom "Ik vraag dit voor een vriend" vragen beantwoorden die je eigenlijk niet durft te stellen, en die jouw kennis over gezondheidsvragen testen in ‘De DrogisKwis’.
Bekijk de bijbehorende TV-commercial in het venster hieronder.
(PvWK)
Credits
opdrachtgever: Kruidvat
reclamebureau: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
productiehuis: Annomann
media: GroupM
concept: DDB Amsterdam & Eigen Fabrikaat
online & grading: Crabsalad
geluidstudio: Earforce
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Fritz-kola start bewustwordingscampagne tegen overconsumptie
- [onderzoek] Kerst 2025: wat verschijnt er volgens...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
- Limited Heineken-fles bij start... 04-12-2025
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




