‘Engelbewaarder’ Marco Schuitmaker in EK campagne Jumbo

- Food-en-retail
- 31 mei 2024 @ 10:14
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 mei 2024 @ 10:14
- Michiel van Zaane
Op zondagavond 2 juni gaat in Nederland de EK campagne van Jumbo van start, met de bekende Jumbo-familie maar ook met Marco Schuitmaker, die met ‘Oranjebewaarder’ de campagne van Jumbo ondersteunt.
Naast een meezinger worden klanten van Jumbo ook verrast met de Jumbo Juichspencer. Deze is vanaf maandag 3 juni gratis verkrijgbaar in alle bijna 700 winkels in Nederland. Deze spencer is in een handomdraai in te zetten als boodschappentas.
Toen het Nederlands elftal in 1988 de Europese titel behaalde in Duitsland, steeg de Oranjekoorts tot een hoogtepunt. De normaal zo nuchtere Nederlanders lieten massaal hun oranjevreugde zien. In de nieuwe campagne van Jumbo staat die saamhorigheid centraal. In de commercial zien we Bas (Frank Lammers) en Lieke (Maike Meijer) met het hele gezin in hun oranje versierde camper vertrekken naar een camping voor Oranjefans in Duitsland. Op de camping maken ze zich samen met andere supporters én een aantal helden uit 1988 klaar voor de wedstrijden van het Nederlands elftal en wordt het publiek opgewarmd door zanger Marco Schuitmaker. Speciaal voor dit EK herschreef hij zijn hit ‘Engelbewaarder’. “Het wordt prachtig, net als in 1988” schalt dan ook uit de speakers. De commercial is vanaf zaterdag 1 juni 12.00 uur te zien op het YouTube-kanaal van Jumbo. De volledige campagne gaat vanaf zondagavond 2 juni van start en heeft een 360-inzet bestaande uit audio, video, digital, print, social en OOH.

Credits:
Bureau: Hotel l’Amour
Productiemaatschappij: SuperEasterfeather
Regie: Sven Super
Offline montage: Kim Hinrichs
Post Productie en grading: Captcha
Sound design: Public Audio
Music clearance: Tom Tukker
Design en art: Buro Jumbo
Artiest muziek: Marco Schuitmaker
Mediastrategie: Nieuwe Lente, UM
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




