Heineken met nieuwe campagne Heerlijk, Helder, Oranje
- Food-en-retail
- 7 jun 2024 @ 10:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 7 jun 2024 @ 10:57
- Sjaak Hoogkamer
Official KNVB-partner Heineken heeft zijn campagne voor de Oranjezomer gepresenteerd. Het biermerk heeft bovendien het dertigjarig partnership met KNVB met vijf jaar verlengd.
Als biermerk is Heineken naar eigen zeggen ‘graag de gangmaker van de gezelligheid en helpt het fans om de Oranjezomer nog meer kleur te geven.’ De Oranjecampagne voor de aanstaande Oranjezomer bouwt voort op de 150 jaar campagne. Naast een reeks nieuwe bijnamen op de verpakkingen komen er speciale oranje edities van het blik en de fles. Ook is er een nieuwe commercial waarin hoofdpersoon Mike op een plein vol uitgedoste Oranjesupporters z’n vrienden kwijt is, maar gevonden wordt dankzij z'n groene outfit. Met dat inzicht is er samen met fashionmerk Baskèts voor de fans een limited edition shirt ontworpen.

Els Dijkhuizen (zie foto hierboven), marketingdirecteur Heineken Nederland: ‘Als brouwer van gezelligheid kunnen we niet wachten tot de Oranjezomer van start gaat. Heineken en Oranje gaan al decennia lang hand in hand en hebben een sterke reputatie opgebouwd als het gaat om campagnes, inhakers en gadgets voor het Oranjelegioen. Dit jaar zijn we nóg meer in de belevingswereld van de fans gedoken en hebben we voor een verfrissende aanpak met een knipoog gekozen. Met als doel om met elkaar op en top te kunnen genieten van al die mooie sportmomenten.’

Het biermerk voorziet 3.000 cafés van oranje promotiepakketten. Heineken horecazaken en hun barpersoneel worden in oranjesferen gebracht zodat het daar volgens Heineken een feest is om met elkaar naar de wedstrijden te kijken en samen te proosten op de prestaties van het Nederlandse team. Ook voor Oranjefans die liever thuis de prestaties van het Nederlands Elftal volgen zit er veel moois in het vat. In 1.800 supermarkten maken voetballiefhebbers bij aanschaf van een Heineken product kans op prijzen waarmee de prestaties van het Nederlands Elftal nog beter beleefd kunnen worden. Voetbalfans die bij Albert Heijn boodschappen doen hoeven geen doelpunt te missen dankzij de Stoelbox. De Stoelbox is middelpunt in een online campagne samen met Albert Heijn en kan naast online ook gewonnen worden in diverse filialen waar de Stoelbox fysiek te bewonderen is. Shop je liever bij de Jumbo, dan maak je kans op het Heineken Biermertje. Met een grote groep samen een wedstrijd van ‘Ons Oranje’ kijken op een té klein scherm is verleden tijd, want dankzij een beamer in de vorm van een Heineken krat zie je zo met gemak alle hoeken van het veld. Bij Plus maken fans kans op het Heerlijk Helder Speakertje in de vorm van een Heineken blikje.

KNVB & Heineken verlengen partnership
Heineken zet de komende jaren rondom de sportvelden en in voetbalkantines nog steviger inzet op verantwoord alcoholgebruik, de promotie en beschikbaarheid van Heineken 0.0 bier in zowel fles, blik als op de tap.
Naast het amateurvoetbal blijft Heineken verbonden aan de KNVB bekerfinale waarbij ook hier 0.0 bier de boventoon voert.
En als het Nederlands Elftal (m/v) speelt zorgt het merk vanzelfsprekend voor maximale fanbeleving rondom de wedstrijden. Dijkhuizen: ‘Voetbal is in Nederland verreweg volkssport nummer één. Waarbij, naast sportiviteit op het veld, het gaat om gezelligheid langs het veld of na de wedstrijd. En dat is precies het domein waar Heineken van meerwaarde kan zijn en daarom past het partnership met de KNVB als een jas. We zijn dan ook heel blij dat we onze langdurige relatie verder voortzetten en kijk uit naar de mooie momenten die we met elkaar gaan beleven.’
Dave Dekker, directeur commercie KNVB: ‘Met trots verlengen wij opnieuw onze samenwerking met Heineken, een partner die al dertig jaar een onmiskenbare bijdrage levert aan de Oranjebeleving en het Nederlandse voetbal. Ook voor EURO2024 gaan we van hun hand weer ontzettend creatieve EK-inhakers en gadgets zien. Deze verlenging betekent dat wij samen nog meer onvergetelijke voetbalmomenten kunnen creëren voor onze fans, zowel op het veld als daarbuiten.’
Op foto bovenaan artikel: Dave Dekker (KNVB) en Els Dijkhuizen (Heineken Nederland)
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




