Xpeng: officieel Belux-debuut op Brussels Motor Show
- Food-en-retail
- 9 jan 2025 @ 13:34
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jan 2025 @ 13:34
- Sjaak Hoogkamer
Het Chinese automotive-bedrijf Xpeng maakt op de Brussels Motor Show 2025 zijn officiële debuut voor de Belgische en Luxemburgse markt (Belux).
Na de succesvolle introductie van drie elektrische auto’s in meerdere Europese landen toont het automerk nu ook zijn ambities voor de regio Belux.
Op de Brussels Motor Show zijn de G9 en G6 te zien. Daarnaast is de P7+ te bewonderen, ‘s werelds eerste AI-gedreven elektrische fastback-sedan. Jens Olsen, Xpeng Executive General Manager Northern Europe, benadrukt dat de autoshow in de Belgische hoofdstad een belangrijk moment is voor het merk. Niet alleen om de naamsbekendheid te versterken in Europa, maar ook voor de officiële introductie van het merk in de Belux. ‘Met Hedin Automotive als exclusieve distributeur in België en Luxemburg zijn we klaar voor succes. De marktintroductie wordt verder versterkt door de vier Xpen Centers in België, met uitbreidingsplannen voor de nabije toekomst,’ aldus Olsen.
Bart Hamminga, Country Manager voor Xpeng in de Benelux, ziet de Brussels Motor Show als de ideale gelegenheid om de merkbekendheid van XPENG te versterken: ‘We zijn nu twee jaar actief in Nederland en recent uitgebreid naar België. Onze aanwezigheid op de autoshow in Brussel markeert het officiële startsein van onze activiteiten in de Belux. We zijn er klaar voor om de juiste modellen op het juiste moment aan de juiste klanten te presenteren.’
Xpeng heeft de ambitie om te groeien in Europa. Inclusief Nederland, België en Luxemburg is het merk reeds actief in meer dan tien Europese landen. Na het Europese debuut van XPENG in Noorwegen in 2021 heeft het merk zich ook gevestigd in Denemarken, Zweden, Duitsland, Frankrijk, IJsland, Spanje en Portugal. Meerdere Europese landen zullen volgen.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra kersteer kerst
- Limited Heineken-fles bij start feestmaand
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go food wint gemak van...
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van... 09-12-2025
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds:... 08-12-2025
- Albert Heijn gunt iedereen wat extra... 06-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




