Brouwerij 't IJ zet duurzame stap met herbruikbare verpakkingen

- Food-en-retail
- 6 mrt 2025 @ 08:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 6 mrt 2025 @ 08:00
- Peter van Woensel Kooy
Brouwerij ‘t IJ lanceert nieuwe verpakkingen voor klassiekers als IJwit, Zatte Tripel en seizoens favorieten als IJbok en PaasIJ. Ze blijven in smaak hetzelfde en ook in design een duidelijk familie, maar enkel nog verkrijgbaar in statiegeld verpakking. 'Op zowel blik, fust en fles.'
Maar liefst 85% minder CO2-emissies op de verpakkingen, dat is een boodschap die de brouwerij vanaf vandaag graag uitdraagt. 'De overschakeling van wegwerpflessen naar statiegeldflessen heeft een flinke impact en sluit aan bij de duurzame ambities van de brouwerij. Het schoonmaken en hergebruiken van de statiegeldfles kost aanzienlijk minder energie en grondstoffen dan het omsmelten en produceren van een nieuwe, éénmalig te gebruiken fles.'
Blik, fles of fust: 'ieder bier zijn eigen keuze'
Brouwerij ’t IJ onderzocht uitgebreid alle drinkvoorkeuren op verschillende momenten door verschillende klanten, en stelde op basis van deze marketing-insights het ideale assortiment verpakkingen samen. 'Onveranderlijk zijn het aantal centiliters per verpakking, de vertrouwde goede smaak en de kwaliteit van alle bieren, of het nu uit fles, blik of fust komt.'
Er wordt volgens de brouwers gebruikgemaakt van hetzelfde model statiegeldflessen als bij de start van Brouwerij ’t IJ in 1985, 'met een frisse en moderne uitstraling, klaar voor de toekomst'. De bekende struisvogel op het etiket verbindt naar eigen zeggen de verschillende bieren en verpakkingen. En nu dus na gebruik geld terug. 'De mooie, statige fles en het creatieve, sexy blik staan er samen goed bij op de bar of tafel', besluit het biermerk trots.
(PvWK | foto creatie: BtIJ)
Over Brouwerij ’t IJ
'Met z’n 40 jaar mag Brouwerij ’t IJ zich aanvoerder van de Nederlandse crafts brouwers noemen. Het eerste bier werd gebrouwen in een wastobbe in een Amsterdams kraakpand, waarna het badhuis in Amsterdam-Oost werd betrokken om door te groeien. De brouwers zagen de IPA in de VS en brouwden daarna zelf één van de eerste IPA’s in Nederland. Ze vonden het ideale recept voor witbier en IJwit werd geboren. Door het maken van hun eigen keuzes, de vele uitgesproken etiketten en goede relaties met vele horecapartners, groeide ‘t IJ uit tot bierlieveling van veel mensen in Nederland. De brouwerij organiseert en ondersteunt veel eigenzinnige lokale initiatieven, binnen en buiten de hoofdstad. Dikke kans dus, dat je ‘t IJ binnenkort tegenkomt. Naast het vaste assortiment brouwt ze ook veel nieuwe stijlen en blijft ze innoveren, ook met alcoholarme bieren.'
(bron: Brouwerij ’t IJ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




